actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 27th October 2007, 13:13
Sven De Pooter Sven De Pooter is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Nijlen
Posts: 60
Doodstraf voor Amerikaanse die baby uit zwangere vrouw sneed

Een Amerikaanse die de baby van een hoogzwangere vrouw met een keukenmes uit haar lichaam sneed, zal terechtgesteld worden.

De twaalf gezworenen van de jury op het proces in Kansas City in de Amerikaanse staat Missouri veroordeelden de 39-jarige Lisa Montgomery vrijdag na een vier uur durende beraadslaging ter dood, aldus de bevoegde federale autoriteiten. Montgomery was eerder schuldig bevonden aan ontvoering met de dood tot gevolg. De moeder van de baby had de kidnapping in 2004 niet overleefd.

De veroordeelde werd ervan beschuldigd de acht maanden zwangere Bobbie Jo Stinnett met een touw te hebben gewurgd en daarna haar baby - een meisje - met een keukenmes uit haar lichaam te hebben gesneden. Vervolgens vluchtte ze met het kind naar een andere staat en liet het doorgaan als dat van haarzelf. Volgens mediaberichten had de vrouw haar slachtoffer op een internetsite voor aanstaande moeders uitgekozen en dan contact met haar opgenomen onder het voorwendsel dat ze een hond van haar wou kopen.

Het inmiddels driejarige meisje verkeert volgens het openbaar ministerie in goede gezondheid en woont bij haar vader.

Gazet Van Antwerpen 27-10-07
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 28th October 2007, 12:33
nathalie.laureys nathalie.laureys is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Westerlo
Posts: 71
Dit is eerder een verhaal uit een film. Het moet weer lukken dat het in Amerika gebeurd. Deze vrouw is gek het is misschien maar best dat ze ter dood veroordeeld is. Ik weet dat dit geen mooie uitspraak is, maar als men deze vrouw nog vrij laat rondlopen kunnen er nog zulke dingen gebeuren. Zij vluchtte met dit kind weg, met de bedoeling om een leven op te bouwen met dat kind. Ik kan niet begrijpen dat je met die gedachte kan leven.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 28th October 2007, 14:09
Dagmar Dagmar is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2007
Locatie: Herentals
Posts: 54
Deze gebeurtenis is te gruwelijk voor woorden. Ik kan en wil het me niet inbeelden en begrijp niet hoe deze zwaar gestoorde vrouw dit gedaan heeft. Ze moet toch enige medische kennis hebben, even goed verwondde ze het babytje ook. Voor de papa van het babytje en man van de vermoorde vrouw moet dit drama niet te verwerken zijn. Ik vrees dat hij dit trauma nooit te boven komt maar ook niet onbelangrijk is om stil te staan hoe het kind dit ervaren heeft. Onbewust moet het voor haar ook een verschrikkelijke ervaring zijn. De straf voor de dader kan niet zwaar genoeg zijn.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 5th November 2007, 19:35
Maxime Vd Haute Maxime Vd Haute is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Herentals
Posts: 54
Dit is toch niet meer normaal?
Dit moet toch echt een zwakzinnige vrouw zijn?
Het leven verwoesten van de echte moeder, terwijl ze het kind met een keukenmes uit de buik haalt.
Ik ben wel blij dat het kind nu bij de echte vader is, en hopelijk zal deze vrouw in de toekomst haar fouten "inzien."
Wat met het kind als het later verneemt wat er gebeurd is!
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 5th November 2007, 20:13
Sanne.Etienne Sanne.Etienne is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Oostmalle
Posts: 74
Question Let's take the kitchen knife

Dit is ronduit schandalig! Dat je geen kinderen kan krijgen is heel erg, maar dan zijn er toch wel andere manieren om aan een kind te geraken? Dat dit nog maar in je opkomt... Zoiets kan mij echt triestig maken. Terwijl er dan in Derde-Wereld-Landen zoveel kindjes zitten te wachten in weeshuizen op een nieuwe mama en papa? Misschien best voor die kindjes dat zij niet iemand heeft geadopteerd, want als je met zo'n gedachten in je hoofd zit, dan ben je volgens mij fout bezig.
Met citaat antwoorden
  #6  
Oud 5th November 2007, 20:15
Sofie Daems Sofie Daems is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Berlaar
Posts: 83
Ik walg van dit verhaal; gruwel alom! Dit is echt niet meer menselijk.
Het verwondert me niet dat dit luguber verhaal weer uit Amerika komt... Ik vraag me echt af waar die vrouw haar verstand zat toen ze dit deed.
Komaan mensen, met wat ben je dan bezig?!
Als je toch zo graag een kind wil, adopteer er dan ééntje!
Met citaat antwoorden
  #7  
Oud 6th November 2007, 09:04
Natalie Docx Natalie Docx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Berlaar
Posts: 109
Het is inderdaad veschrikkelijk en je moet al heel ver door zijn om zoiets te doen. Het is dan ook niet meer dan normaal dat ze de doodstraf heeft gekregen. Toch nog 1 positieve zaak is dat het kindje nog leeft.
Met citaat antwoorden
  #8  
Oud 7th November 2007, 09:12
Sofie Buyens Sofie Buyens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2006
Locatie: Nijlen
Posts: 3
Als je toch zo graag een kind wil, adopteer er dan ééntje![/QUOTE]

Je vernoemt hier het woord 'adoptie'... Wel hierbij heb ik toch wel mijn bedenkingen... Zou dit eventueel niet mede een factor kunnen zijn... Vandaag de dag is het namelijk zeer moeilijk om een adoptie te starte, laat staan te voltooien! Niet iedereen komt in aanmerking en voordat je het kind hebt, heb je nog een zeer lange weg te gaan! Het is echt niet zo simpel! Misschien kan deze moeilijkheid wel mede de oorzaak van wat er in het hoofd van die vrouw speelt... Zouden we 'adoptie' niet even onder handen nemen en bijvoorbeeld versnellen of vergemakkelijken?! Natuurlijk, hiermee bedoel ik uiteraard niet dat IEDEREEN zomaar in aanmerking moet komen hè! Als deze vrouw echt 'ziekelijk' is in haar hoofd, dan mag zij uiteraard GEEN adoptief kind krijgen!!!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 17:54.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.