actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 24th December 2007, 12:00
dorien.claes dorien.claes is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Pulderbos
Posts: 71
Tijger gevild en onthoofd in Chinese zoo

In China is een zeldzame Siberische tijger gruwelijk vermoord in een zoo in Yichang. Het vrouwelijke dier werd gevild en onthoofd gevonden door oppassers.

De politie stelde vast dat de sloten van de kooi waren opengebroken. Er lagen ook zelfgemaakte verdovingspijlen naast de kooi. Het vel was van de tijger gehaald, en de poten waren afgehakt.

In het wild leven nog zo'n 400 Siberische tijgers. In China worden geneeskundige krachten toegeschreven aan tijgerbotten. (sam)

www.hln.be
24/12/07 00u03

Dit vind ik nu echt schandalig. Ik hoop dat ze snel de daders vinden en arresteren. Dat mensen geld geven om een dier zo te laten slachten, gewoon omdat ze denken dat de botten geneeskundige krachten hebben.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 24th December 2007, 14:06
stephanie.engelen stephanie.engelen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Nijlen
Posts: 78
Gruwelijk ja. Deze prachtige en uitroeiende diersoort moet echt beschermd worden.
Ik hoop dat ze de daders te pakken krijgen en nu hoop ik wel dat de tijgerbotten hun magisch effect hebben en een zieke (? of om welke reden dan ook) er boven op mag helpen. Dat het beestje niet voor niks is gestorven.
Jammer dat het leven van dit prachtige dier ten einde is gebracht, maar daar kunnen we helaas niets meer aan veranderen. Op z'n minst de overige Siberische tijgers meer bescherming bieden.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 25th December 2007, 22:43
Robbert Schroeven's Avatar
Robbert Schroeven Robbert Schroeven is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: itegem
Posts: 59
Ik denk eigenlijk niet dat de tijger voor zijn botten vermoord is. Volgens mij ging het in de eerste plaats om de vacht, de kop en de poten die tegen hoge prijzen aan (safari)toeristen enzo verkocht worden.
__________________
For every animal you don't eat, I'm going to eat three.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 25th December 2007, 23:17
MinkeVanHoof's Avatar
MinkeVanHoof MinkeVanHoof is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2006
Locatie: Zandhoven
Posts: 281
Wat ik het ergste vind is dat het in een zoo gebeurd, waar normaal dieren veilig zijn. Hopelijk letten andere zoo's nu beter op hun zeldzame dieren.
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 27th December 2007, 12:44
dorien.claes dorien.claes is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Pulderbos
Posts: 71
Chinese zoo gesloten na vondst onthoofde tijger

De dierentuin in de Chinese provincie Hubei waar vorige week een Siberische vrouwtjestijger onthoofd en gevild werd aangetroffen is door de autoriteiten gesloten. Onderzoek wees uit dat in de afgelopen vier jaar zeven andere Siberische tijgers in de zoo het leven hebben gelaten.

Drie tijgers zijn van de honger omgekomen en vier aan ziekte en verwondingen bezweken. Volgens de autoriteiten had de dierentuin te weinig dierverzorgers in dienst en moeten eerst maatregelen worden getroffen om de leefomstandigheden en de veiligheid van de dieren die er verblijven te verbeteren. De zoo van Yichang telt exemplaren van meer dan honderd diersoorten. Het Chinese staatspersbureau Xinhua heeft dit woensdag gemeld.

Tijgerbont wordt in China voor veel geld op de zwarte markt verkocht en de botten worden gebruikt voor traditionele medicijnen.

De Siberische tijger is een ernstig bedreigde diersoort. Volgens het Wereldnatuurfonds leven er in het wild nog maar zo'n 530, in het verre oosten van Rusland en het noordoosten van China. (novum/ap/bdr)

26/12/07 12u33
http://www.hln.be/hln/nl/961/Wetens...de-tijger.dhtml
Met citaat antwoorden
  #6  
Oud 27th December 2007, 14:15
Hanne.Van.Rooy Hanne.Van.Rooy is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2007
Locatie: Lille
Posts: 70
Maar best dat die dierentuin is gesloten ! Ik ben ervan overtuigd dat dat zeker niet de enige dierentuin is in de wereld waar zulke verschrikkelijke dingen gebeuren.
Siberische tijgers zijn de mooiste dieren ter wereld. Ik snap niet dat de verantwoordelijken in die dierentuin daar zo weinig aandacht voor hadden. Zeker nu er nog maar zo weinig van leven in het wild. Mensen die deze dieren doden voor hun vel of botten of weet ik veel wat, moeten levenslang krijgen !

Persoonlijk ben ik een tegenstander van dierentuinen. Laat die beestjes toch in hun natuurlijke omgeving leven... Het is in feite hetzelfde als een persoon die levenslang in de gevangenis moet zitten. Alleen hebben de dieren in kwestie helemaal niets misdaan !! Ik weet wel dat er argumenten zijn zoals 'ja maar als je dieren laat leven in een dierentuin of in gevangenschap dan bescherm je de diersoort' of 'in de meeste dierentuinen worden deze dieren wél goed behandeld' of 'zo kan men onderzoek doen om de dieren beter te beschermen of te genezen' ... blablabla. Allemaal dikke zever volgens mij. je ziet wel wat er in deze Chinese zoo is gebeurd. De dieren zaten opgesloten, omkomend van de honger, zonder dat ze konden protesteren! Dierenmishandeling !
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 15:52.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.