actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > Vierde Macht (media)
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 20th September 2007, 20:32
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: L'burg
Posts: 16,562
Website geen bedreiging voor papieren krant

Website geen bedreiging voor papieren krant


Rijswijk, 20 sept. Dagbladlezers die ook de site van hun krant raadplegen hebben een positiever oordeel over de papieren krant. Dat blijkt uit onderzoek in opdracht van Cebuco, brancheorganisatie van de Nederlandse dagbladen.



Nederlanders vinden het papieren dagblad ,,actueel, informatief en leesbaar''. Wie daarbij ook geregeld dagbladsites bezoekt, is meer te spreken over de leesbaarheid en de betrouwbaarheid van de papieren krant. Maar onder lezers die ook websites bekijken, scoort de papieren krant wel lager op het onderdeel actualiteit.

Belangrijke redenen om nieuwssites te bezoeken zijn de archief- en zoekfunctie, het interactieve karakter en het op de hoogte kunnen blijven van het actuele nieuws. Kostenbesparing op de papieren krant blijkt nauwelijks een drijfveer.

,,De gedrukte krant neemt voor velen nog steeds de belangrijkste positie in'', zegt een woordvoerder van Cebuco. ,,De sites zorgen echter voor verbreding van de functie van het dagblad. Bij mensen die ook de online kranten bezoeken, zien wij duidelijk de complementaire waarde. Ze waarderen de betrouwbaarheid en leesbaarheid van papier en vinden de sites een informatieve en actuele aanvulling'', aldus de zegsman. ,,Al met al heeft de krant met twee kanalen vandaag de dag meer te bieden dan met de papieren krant alleen.''(ANP)


NRC, 20 september 2007
__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you
down to their level and beat you with experience." (c)TB
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 23rd October 2007, 13:53
Steven Willemsens's Avatar
Steven Willemsens Steven Willemsens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Itegem
Posts: 86
Positief !

Dit is in beide opzichten positief.

Ten eerste zou ik het zeer jammer vinden als de papieren krant moest verdwijnen. Het is nog altijd veel leuker de bladen horen ritselen op de trein, tegenover getik op de laptop. Het is voor mij ook niet weggelegd om lange teksten op de computer te lezen. Als ik een tekst van meer dan een pagina moet lezen, druk ik deze af. Op de computer inhoudelijk echt fatsoenlijk lezen is veel te belastend voor mijn ogen. Geef mij dan maar de ouderwetse versie.

Ten tweede is het wel zo dat de internetkrant actueler is. De papieren versie zit 's morgens in de brievenbus, maar de online-versie kan op elk moment herschreven en aangepast worden. Om dus de actualiteit op de voet te volgen is deze laatste de beste methode.

Mijn persoonlijke voorkeur blijft toch, de postbode 's morgens de krant in de bus horen steken. In kamerjas, liefst op blote voeten, door de barre winterkoude de krant halen. Om ze vervolgens met een straffe, warme tas koffie te lezen.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 23rd October 2007, 18:36
elienvanlimbergen elienvanlimbergen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: balen/vorselaar
Posts: 180
Als ik een kortere samenvatting van de actualiteit wil, zal ik sneller naar een site surfen, papieren kranten lezen neemt toch net dat ietsje meer tijd in beslag.
Ik vind het echter wel geweldig om in het weekend, bij de oma en opa, rustig 'de gazet' te gaan doornemen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 06:14.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.