actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 6th November 2014, 08:36
Lynze.M∗esters Lynze.M∗esters is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Brecht
Posts: 20
Vakbonden betogen tegen ‘asociale maatregelen’

Vakbonden betogen tegen ‘asociale maatregelen’

Vandaag komen op de nationale betoging in Brussel niet alleen de vakbonden de straat op, maar ook mensen uit alle mogelijke maatschappelijke groepen. Dat gaat van scouts en studenten tot artiesten en bejaarden: iedereen heeft zo zijn reden om zijn ongenoegen te uiten.
De bonden zijn ervan overtuigd dat het protest tegen de besparingsplannen van de regering enorm is. Ze organiseren ook de komende weken verscheidene acties tegen de maatregelen van de nieuwe regering. ‘Er staan zoveel onverteerbare maatregelen in de plannen van de regering-Michel, dat de massa wel op straat móét komen’, zegt Dirk Mertens van de liberale vakbond ACLVB.

‘De beslissingen van de federale regering treffen vooral de werknemers en de werklozen’, klinkt het bij de vakbonden. ‘De kansen voor startende personeelsleden, de lonen, de loopbaanonderbrekingen, de landingsbanen en de pensioenen worden zwaar aangepakt.’

‘Bovenop de besparingen van de federale regering zullen ook de plannen van de Vlaamse regering de gewone gezinnen met een stevige factuur opzadelen’, weet David Vanbellinghen van de christelijke vakbond ACV. ‘De regering moet met ons rond de tafel gaan zitten en de plannen bijsturen: de indexsprong van tafel halen, inzetten op haalbare jobs en de plannen voor de pensioenregeling wijzigen.’

Een overzicht van wat ons te wachten staat:

Vandaag: nationale betoging in Brussel

Vrijdag 7 november: staking in gevangenissen.

Maandag 24 november: regionale stakingsdag in Luik, Luxemburg, Limburg en Antwerpen.

Maandag 1 december: regionale stakingsdag in Namen, Henegouwen, Oost- en West-Vlaanderen.

Maandag 8 december: regionale stakingsdag in Vlaams- en Waals-Brabant en Brussel.

Maandag 15 december: hoogtepunt met grote betoging in Brussel.

Bron: http://www.nieuwsblad.be/article/de...141106_01361605

Mening: Ik ben niet akkoord met de grote besparingen, maar ik denk ook niet dat betogen hier iets aan gaat veranderen. Ik vind ook dat ze moeten besparen op iedereen en niet enkel op de gewone gezinnen. Ik begrijp wel dat er besparingen nodig zijn en dat iedereen hier zijn steentje voor zal moeten bijdragen. Ik vind ook dat de grote mannen, de rijke een steentje moeten bijdragen en inleveren op hun loon.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 14:23.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.