actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 17th October 2009, 16:20
Charlotte Van Helshoecht Charlotte Van Helshoecht is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Feb 2009
Locatie: Mol
Posts: 101
Verpleger zette depressieve chatters aan tot zelfmoord

Verpleger zette depressieve chatters aan tot zelfmoord

Een Amerikaanse verpleger uit Minneapolis zou verantwoordelijk zijn voor de dood van minstens twee mensen die hij aangemoedigd had zichzelf van het leven te beroven. De 47-jarige William Melchert-Dinkel was een trouwe bezoeker van chatrooms over zelfmoord en vond het leuk om depressieve mensen raad te geven over hoe ze zelfmoord konden plegen, meldt FoxNews.

Twee slachtoffers
"De plaatsing van de lus rond de nek is het belangrijkste... De knoop achter het linkeroor en het touw rond de halsslagader zijn heel belangrijk om onmiddellijk het bewustzijn te verliezen en te sterven", zou hij in een chatsessie geschreven hebben. Minstens twee mensen zouden de raad van de verpleger gevolgd hebben. De 32-jarige Mark Drybrough hing zichzelf op in zijn huis in Coventry. De 18-jarige Nadia Kajouji verdronk zichzelf in een rivier in Ottawa.

Moeilijke zaak
Het zal niet eenvoudig zijn om, tot frustratie van de familie van de slachtoffers, de man te vervolgen voor hun dood. Melchert-Dinkel heeft immers niet fysiek bijgedragen tot de (zelf)moord. Er wordt echter wel een onderzoek gevoerd en intussen is hij geschorst van zijn activiteiten als verpleger. "Er zal wel niets van komen", reageerde Melchert-Dinkel optimistisch. "Ik heb een nieuwe weg ingeslagen met mijn leven." Als verpleger was hij volgens getuigenissen vaak heel ruw met zijn patiënten.

Volgen via webcam
De politie kwam de zaak op het spoor toen een Brit hen duidelijk maakte dat een burger van Minneapolis zelfmoordadvies gaf op het internet. In mei doorzocht de politie de computer van Melchert-Dinkel en zo vonden ze een conversatie terug tussen hem en het Canadese meisje over hoe ze zelfmoord moest plegen. Hij vroeg zijn slachtoffers ook om de zelfmoord via een webcam te mogen volgen, maar dat heeft hij naar eigen zeggen nooit echt gedaan. In januari liet hij zelfzelf in een ziekenhuis opnemen.

Liever ophangen
De moeder van het Canadese meisje gaf enkele voorbeelden van de conversaties vrij. Zo vroeg hij Kajouji om zichzelf op te hangen in plaats van in een ijskoude rivier te springen. "Als je jezelf zou willen ophangen, kunnen we het samen online doen, zodat je minder bang hoeft te zijn", schreef hij. (gb)

bron: www.hln.be

Eigen mening: Ik vind dit echt verschrikkelijk! Hoe kan een verpleger zulke gedachten hebben om die mensen tips te geven hoe ze zelfmoord moeten plegen. Dan moet je toch beginnen nadenken wie er niet goed juist is. Normaal zou je als verpleger iemand die zelfmoordneigingen heeft moeten aansporen om hulp te zoeken bij een psychologe of met de dokter gaan spreken over hun probleem. Neen, deze man geeft liever zelfmoordadvies dan deze mensen te helpen hun probleem op te lossen. Waar ik ook van schrik is dat hij de slachtoffers vroeg om het voor de webcam te doen, kickt hij op zo'n beelden? Er is iets serieus fout aan iemand die zo bezig is!
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 23rd October 2009, 22:32
Griet.Borgmans Griet.Borgmans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: Arendonk
Posts: 100
Verpleger

Ik vind het schandalig dat de verpleger depressieve mensen aanzet tot zelfmoord. Waarom doet hij zoiets? Kickt hij erop? Vindt hij het leuk om deze mensen in zijn macht te hebben?

Als ik die verpleger was, zou ik de mensen de raad geven om naar de dokter/psychiater/psycholoog te gaan. Ik denk dat deze verpleger niet goed bij zijn hoofd was. Hij is niet bekwaam om verpleger te zijn.

Het is ook wel een beetje ironisch. Een verpleger zou juist mensen moeten helpen in plaats van ze te helpen zelfmoord te plegen. Het gruwelijkste vind ik dan nog dat hij aan die mensen vraagt om het voor de webcam te doen. Hier kan ik echt niet bij!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 08:05.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.