actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 18th November 2015, 13:12
Caro E*gers Caro E*gers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Olen
Posts: 72
Kerry: Turkije wil grens met Syrië volledig sluiten

Kerry: Turkije wil grens met Syrië volledig sluiten

Turkije wil de grens met Syrië volledig afsluiten. Dat zal gebeuren in samenwerking met de Verenigde Staten, zo heeft de Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken John Kerry verklaard in een interview met nieuwszender CNN. Het gaat om een strook van bijna honderd kilometer.

De grens tussen Syrië en Turkije is bijna 900 kilometer lang, maar het grootste deel werd eerder al afgesloten. "We beginnen, samen met de Turken, de overblijvende 98 kilometer af te sluiten", zo verklaarde Kerry. Het gaat om een strook die grenst aan het noordwesten van Syrië. De Syrische zijde van die grens wordt gecontroleerd door de jihadistische terreurorganisatie Islamitische Staat (IS), die de grensovergang dan ook gebruikt voor de aanvoer van materiaal en rekruten.

Volgens het Institute for Economics and Peace (IEP) zijn sinds 2011 tot 30.000 buitenlandse strijders uit een honderdtal landen naar Irak en Syrië getrokken om zich aan te sluiten bij IS. Heel wat van hen zijn in Turkije de grens met Syrië overgestoken.

Bron De Morgen 18-11-15, 08.55u

Mening
Toch weer een belangrijke evolutie in de strijd tegen IS. Ik zou net hetzelfde doen als ik Turkije was en zeker na het zien van de cijfers over het aantal buitenlandse strijders die naar Syrië zijn gekomen via de grens met Turkije. Ik hoop dat Turkije deze grens in samenwerking met de VS volledig kan afsluiten zodat er niet meer strijders kunnen overlopen naar Syrië. De wapentoevoer via deze grens wordt door de afsluiting hopelijk ook gestopt, al vrees ik dat IS wel andere mogelijkheden zal vinden om deze toevoer toch te behouden. Hopelijk brengt deze afsluiting een soort van stagnatie in het aantal buitenlandse IS-strijders.

Laatst aangepast door Caro E*gers : 18th November 2015 om 13:19.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 10:34.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.