actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 26th November 2017, 10:16
Cédric V*rtommen Cédric V*rtommen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Brecht
Posts: 73
FBI krijgt in één dag recordaantal wapenaanvragen

De Amerikaanse federale politie FBI is gisteren overstroomd met meer dan 200.000 controleaanvragen voor de aankoop van vuurwapens, een nieuw dagrecord, meldde het bureau vandaag.

In totaal behandelde de FBI 203.086 controleverzoeken op koopjesdag Black Friday, een stijging ten opzichte eerdere records op één dag van 185.713 vorig jaar en 185.345 in 2015. De twee eerdere records waren ook op Black Friday, aldus de krant USA Today.

Controleaanvragen, vereist voor aankopen bij federale wapenhandelaren met een vergunning, zijn geen maatstaf voor daadwerkelijke wapenverkopen. Het aantal vuurwapens dat vrijdag is verkocht, ligt waarschijnlijk hoger omdat een enkele koper meerdere vuurwapens kan kopen in één transactie.

Herziening
De stijgende cijfers komen slechts enkele dagen nadat minister Jeff Sessions van Justitie een ingrijpende herziening van het systeem aankondigde. Eerder deze maand kon een ontslagen luchtmachtveteraan nog gewoon een geweer kopen waarmee hij 25 mensen doodschoot in een kerk in Texas.

Bron: De Morgen
Datum: 26/11/2017
Link: https://www.demorgen.be/buitenland/...ragen-b31f90da/

Mening: Ik vrees dat er in Amerika wel grote ongerustheid is omtrent het kopen van wapens. Eerst de schietpartij in Las Vegas en daarna in Texas. Sommige mensen willen een wapen in huis halen om zich te kunnen verdedigen als dat nodig is, volgens mij is dat niet de juiste manier van verdedigen, maar oke. Anderen, die dan dergelijke ideeën krijgen als de schutters in Vegas en Texas, zijn dan weer een gevaar voor de maatschappij. Maar hoe kan je controleren wie er goede gedachten heeft en wie slechte? Dat kan je niet altijd op voorhand zeggen. De grote vraag na die aanslagen verwondert me niet. Ik denk alleen dat er een manier moet komen om betere controles te doen op het aanschaffen van wapens of een strengere regelgeving op het aanschaffen van wapens. Je kan je veiliger voelen met een wapen in huis, maar je mag geen bedreiging worden voor andere mensen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 15:11.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.