actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 18th October 2017, 08:18
stien.d*kinderen stien.d*kinderen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Ravels
Posts: 98
Ruim 30.000 gepensioneerden verdienen centje bij

In 2015 hebben ruim 30.000 gepensioneerden gemiddeld 7.500 euro bijverdiend boven op hun pensioen. Dat blijkt uit cijfers van de minister van Pensioenen, Daniel Bacquelaine (MR), waarover Sudpresse woensdag bericht.

Sinds 2015 staat het gepensioneerden die aan bepaalde voorwaarden voldoen, vrij om onbeperkt bij te verdienen. In 2015, het enige jaar waarvoor al statistieken beschikbaar zijn, gaven 30.192 gepensioneerden ouder dan 65 jaar bijkomende inkomsten uit werk aan. Gemiddeld verdienden ze op een jaar 7.513 euro extra.

Van de ruim 30.000 gepensioneerden waren er 13.639 die hun hele leven in loondienst werkten. Zij verdienden gemiddeld 7.975 boven op hun pensioen. Daarnaast maakten 8.112 gepensioneerden die aanvankelijk in loondienst werkten en later zelfstandige werden, gebruik van het systeem.

Zij streken gemiddeld 7.289 euro bijkomend op. De derde plaats gaat naar gepensioneerden die hun carrière als ambtenaar begonnen, maar daarna in de private sector aan de slag gingen. Zij waren met 6.205 en verdienden bijkomend gemiddeld 6.590 euro.


Bron: De Standaard http://www.standaard.be/cnt/dmf20171018_03138656

Mening: Persoonlijk denk ik dat het absoluut geen probleem is dat gepensioneerde mensen nog een centje bijverdienen. Vele mensen beginnen zich te vervelen op hun 'oude dag', omdat ze niets meer om handen hebben en dus vind ik het een goed initiatief dat de overheid hun de toestemming geeft om, mits bepaalde voorwaarden, nog een centje bij te verdienen. Vele gepensioneerde zullen dit dan ook niet zien als werk, maar als een manier om onder de mensen te komen en hun dagen te vullen.
Ook is dit zeer goed voor de mensen die niet zo'n 'breed' pensioen hebben. Zij kunnen op die manier ook nog wat extra bijverdienen, een win win situatie dus.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 18th October 2017, 10:40
Cédric V*rtommen Cédric V*rtommen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Brecht
Posts: 73
Ruim 30.000 gepensioneerden verdienen centje bij

Mening
Ik ben het eigenlijk volledig eens met Stien. Vooral om het feit dat ze aanhaalt dat veel gepensioneerden moeten rondkomen met een beperkt pensioen. In dat opzicht lijkt het mij zeker niet onlogisch dat zij extra willen werken om er toch net dat tikkeltje beter voor te staan. Ook voor de bedrijven die deze personen aan het werk zetten is er een positief kantje. Deze 65-plussers hebben vaak veel ervaring binnen de branche en weten dus wel wat ze moeten doen. Neem hen in dienst en zij kunnen aan het werk. De nieuwkomers zijn natuurlijk ook welkom, maar toch steekt men telkens veel tijd in het opleiden van deze nieuwkomers.
Daarnaast zie ik ook niet in dat een ervaren leerkracht na zijn pensioen geen bijles zou mogen geven aan jongeren. Dit kan alleen maar in het voordeel spelen van de toekomst. Daarom denk ik dat het zeker geen nut zou hebben om deze 65-plussers te gaan controleren of beperkingen op te leggen opdat ze extra kunnen verdien.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 09:45.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.