actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Gezondheid
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 8th November 2016, 11:57
ColinW*uters ColinW*uters is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Mol
Posts: 51
(On)gelukkig op het werk? Loopbaancoaching zit in de lift

Het gebruik van de erkende loopbaancentra is in Vlaanderen op amper twee jaar tijd verdubbeld. Al hinkt West-Vlaanderen wel nog wat achterop tegenover de andere provincies. Voor wie is een loopbaancoach bedoeld? En hoe werkt het? Drie West-Vlaamse coaches praten over hun aanpak.

Dit jaar zullen meer dan 20.000 Vlamingen met een VDAB-loopbaancheque van 40 euro langs gaan bij een erkend loopbaancentrum. Het gebruik zit duidelijk in de lift. Per loopbaanadviestraject van vier uur legt de Vlaamse overheid via de VDAB 510 euro bij. Dankzij de Europese 2020-strategie investeert elk Europees land namelijk in de tewerkstelbaarheid van zijn burgers.

Loopbaanbegeleiding is breed in gebruik: zowel voor oud of jong, en voor werklozen als werkenden. Maar toch zijn er nog veel vragen over.

08/11/2016
http://m.standaard.be/cnt/dmf20161108_02561574

Eigen mening:
Ik vind het positief dat vele bedrijven een loopbaancoach inschakelen voor hun werknemers. Dit gaat volgens mij hun productiviteit verhogen, omdat ze gelukkig gaan zijn en zich beter in hun vel gaan voelen. Ook gaat dit de kans op een burn out drastisch verlagen. Daarom vind ik dat vele bedrijven moeten investeren in zulke coaches, omdat het volgens mij op lange termijn zijn vruchten gaat afwerken. Als ze dan nog die coaches genoeg laten bijscholen lijkt dit mij een zeer goede investering.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 00:54.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.