actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 23rd April 2012, 10:22
Leen.Buyens Leen.Buyens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Mar 2012
Locatie: Gierle
Posts: 87
Europese 'Commissie Foltering' inspecteert gevangenis Vorst

De Commissie voor de preventie van Foltering (CPT) van de Raad van Europa start vandaag met een bezoek van een week aan de gevangenis van Vorst om er de omstandigheden te bekijken waarin de gevangenen leven.

Het zou gaan om een 'ad hoc' bezoek, dat de commissie kan uitvoeren 'als dat nodig blijkt'. De instelling zal bekijken of de gevangenis conform het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens werkt en in het bijzonder conform het artikel dat foltering verbiedt, schrijft de krant Le Soir.

De Commissie zal na het bezoek een rapport opstellen en overmaken aan de Belgische overheid. Die zal zich dan moeten verantwoorden voor eventuele tekortkomingen.

http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bi...nis-Vorst.dhtml

Ja, de gevangenis van Vorst is overbevolkt. Maar is dit dan foltering? Gevangenen zitten niet voor niets in een gevangenis. Hier wil ik niet mee zeggen dat ze mensonwaardig moeten worden behandeld, maar dat een overbevolkte gevangenis gezien wordt als foltering vind ik erover. Vooral als je hoort over de verhalen over de gevangenissen in het Midden-Oosten. Wie heeft er nog niet gehoord over de situatie in de gevangenis van Tanger, Marokko. Ik denk dat de gevangenen daar er veel slechter aan toe zijn. Dat ze daar maar eens een speciale commissie naartoe sturen!
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 23rd April 2012, 10:29
anne.plessers anne.plessers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Neerpelt
Posts: 96
Op zich vind ik het goed dat men de leefomstandigheden van gevangenen in de gaten houdt. Gevangenen zijn totaal afgesloten van de maatschappij en buiten eventueel bekenden van de gevangenen, denk ik niet dat er veel mensen zijn die zich bekommeren om de omstandigheden waar gevangenen in leven. Uiteindelijk zitten ze daar maar tussen die vier muren en zolang ze daar blijven, is het voor de meeste mensen goed genoeg. Toch zijn ook gevangenen mensen. Ze hebben fouten gemaakt en veel van die fouten zijn onvergefelijk, zeker voor de mensen die ze deze fouten hebben aangedaan. Ik pleit ook niet voor luxe en comfort in gevangenissen maar ik vind wel dat deze mensen recht hebben op menswaardige levensomstandigheden. Daarom vind ik het ook goed dat er een commissie is die dit in de gaten houdt want wie gaat dat anders doen?
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 20:48.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.