actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 28th April 2012, 11:30
Gwen.Bax Gwen.Bax is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Feb 2012
Locatie: Beerse
Posts: 36
Katholieke Hogeschool Kempen zit aan 7.200 studenten

De Katholieke Hogeschool Kempen (KHK) telt maar liefst elf departementen, verspreid over vier Kempense locaties. Met haar ruim 7200 studenten is de KHK een vaak erg onderschatte speler onder de onderwijsinstellingen.

De Katholieke Hogeschool Kempen is een toonaangevend knooppunt voor de ontplooiing van mensen en organisaties in de regio. Als onderwijsinstelling onderscheidt ze zich door iedereen als student alle kansen te geven. Studeren als anderstalige, topsporter, werkloze of (deeltijds) werknemer, steeds wordt er op zoek gegaan naar een studietraject dat aansluit bij het profiel en de mogelijkheden van de student zelf. In totaal biedt de KHK 44 afstudeerrichtingen aan in de studiegebieden Handelswetenschappen en bedrijfskunde, Industriële wetenschappen en technologie, Gezondheidszorg, Biotechniek, Onderwijs en Sociaal-agogisch werk.

Vernieuwing

De KHK schenkt ook veel aandacht aan vernieuwing. Zo tracht ze haar toonaangevende positie op het gebied van onderwijs, onderzoek en maatschappelijk engagement te versterken. De voorbije jaren werden meerdere nieuwe opleidingen aan het aanbod toegevoegd. Zo studeerden het voorbije academiejaar de eerste studenten af aan de professionele bacheloropleiding (PB) Bouw. Een leemte in hun aanbod die vanuit het werkveld werd gesignaleerd en waar de KHK meteen gevolg aan heeft gegeven.

Vernieuwingen en tendensen op maatschappelijk vlak worden eveneens nauwgezet in de gaten gehouden. Zo werd dit jaar de PB Elektrotechniek omgevormd tot een PB Energietechnologie. Hernieuwbare energie en groene technologie zijn vandaag immers brandend actueel.

Sinds 2002 maakt de Katholieke Hogeschool Kempen deel uit van de Associatie K.U. Leuven, die naast de Leuvense universiteit zelf en de KHK nog elf andere hogescholen omvat.

Bron: http://www.gva.be/dossiers/onderwij...-studenten.aspx

Mening: Ik vind het zeer goed dat de KHK zich blijft uitbreiden naar de vraag. Er zijn natuurlijk altijd nog punten die voor verbetering vatbaar zijn... Zelf ben ik een werkende student en ben natuurlijk erg blij dat ik een opleiding kan volgen en combineren met mijn job!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 09:24.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.