actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 2nd April 2017, 04:02
jens.s*olders jens.s*olders is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Herentals
Posts: 75
Fox News en presentator Bill O'Reilly betaalden vrouwen 13 miljoen dollar zwijggeld

Artikel:
Bill O'Reilly, een van de sterren van de Amerikaanse conservatieve nieuwszender Fox News, wordt door minstens vijf vrouwen beschuldigd van ongewenst gedrag. Dat meldt de krant New York Times, die meldt dat de zaken zijn geregeld door financiële schikkingen.

Volgens de krant hebben Fox News en O'Reilly in totaal 13 miljoen dollar (12 miljoen euro) betaald aan de vijf vrouwen in ruil voor hun stilte en het opschorten van eventuele gerechtelijke stappen. Twee van die financiële deals waren al bekend, maar volgens de New York Times zijn er nog drie andere gevallen.

De vijf vrouwen werkten voor zijn team of waren te gast op zijn show 'The O'Reilly Factor'. Ze beschuldigen de presentator ervan dat hij ongewenst gedrag vertoonde tegenover hen en zijn hoog aanzien bij Fox News gebruikte om seksuele diensten te bekomen. De klachten zouden gaan over verbaal misbruik, schunnige opmerkingen, ongewenste intimiteiten en telefoontjes waarbij het leek dat O'Reilly aan het masturberen was, zo blijkt uit documenten en interviews.

"Zoals alle bekende en controversiële persoonlijkheden, ben ik kwetsbaar voor vervolgingen van individuen die willen dat ik betaal om slechte reclame te vermijden", reageer O'Reilly op zijn website. "Gedurende mijn carrière van meer dan 20 jaar bij Fox News heeft niemand ooit een klacht ingediend tegen mij bij de human resources", zelfs niet anoniem.

De 67-jarige O'Reilly is een van de meest bekende tv-persoonlijkheden in de Verenigde Staten. Zijn 'The O'Reilly Factor' was in het eerste trimester van 2017 het meest bekeken actualiteitenprogramma op de kabeltelevisie, met gemiddeld 3,9 miljoen kijkers.

Fox News wilde niet reageren op de nieuwe beschuldigingen, maar verklaart wel dat "21st Century Fox kwesties rond het gedrag op de werkplek zeer ernstig nemen". De CEO van de zender, Roger Ailes, nam in juli nog ontslag omdat hij eveneens door verschillende vrouwen werd beschuldigd van ongewenste intimiteiten.

Bron:
De Morgen 2 april 2017
http://www.demorgen.be/tvmedia/fox-...ggeld-bdee70a9/

Eigen mening:
Het woord dat mijn hoofd bleef binnendringen tijdens het lezen van dit artikel, was ontgoocheling.
Elke dag worden er nog enorm veel vrouwen geconfronteerd met ongewenst, seksueel gedrag. Ik zie het zelf bijna dagelijks gebeuren in de fitness dat er mannen achter vrouwen (blijven) hangen die duidelijk geen interesse hebben.
Ik vind natuurlijk dat hier iets aan moet gebeuren, zeker in een maatschappij die naar gelijkheid streeft tussen rassen, seksualiteit geslacht en geloof.
Ik vind het ergens ook wel raar dat deze vijf vrouwen willen zwijgen voor geld. dit zou ik zelfs volgens mij niet kennen, aangezien ik die mannen zou gestraft willen zien worden.
Spijtig genoeg zijn we nog altijd ver van een volledig gelijke maatschappij vandaan, en als er geen strengere maatregelen worden getroffen, zal dit nog een lange tijd blijven.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 13:37.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.