actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Mobiliteit
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 22nd October 2013, 22:22
S*fie.Verstrepen S*fie.Verstrepen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2013
Locatie: Wiekevorst
Posts: 28
Negen op de tien vrachtwagens in overtreding bij controle

Bij een controleactie van de federale wegpolitie op ladingzekering en overbelasting in het zwaar vervoer zijn 194 voertuigen gecontroleerd. Daarvan bleek 89 procent in overtreding te zijn, klinkt het in een persbericht dinsdag. De actie vond plaats aan de Brusselse buitenring, op de parking van Ruisbroek, tussen 7 en 15 uur.

De federale politie wijst erop dat het verminderen van de betrokkenheid van zwaar vervoer bij verkeersongevallen een van de hoofddoelstellingen is, geformuleerd door de Staten-generaal voor verkeersveiligheid. 'Afgevallen lading en verkeersongevallen met vrachtwagens, te wijten aan het slecht of niet vastmaken van de lading, hebben vaak zeer grote gevolgen voor de verkeersveiligheid', klinkt het. 'De laatste weken waren er verschillende ongevallen waarbij de lading over de ganse snelweg verspreid lag, wat lange files veroorzaakt.'

Tijdens de controleactie stelde de politie in totaal 173 inbreuken vast, waarvan 95 op de ladingzekering sloegen en tien op overlading. De andere inbreuken hadden onder meer betrekking op de tachograaf, de technische eisen, gordeldracht en gsm’en achter het stuur. De agenten schreven 18 processen-verbaal en 155 onmiddellijke inningen uit, voor een totaalbedrag van 49.940 euro.

Bij de actie waren leden van het expertennetwerk ladingzekering aanwezig. Die agenten komen uit alle provincies van het land en maken deel uit van zowel de federale wegpolitie als van de lokale politie.

Bron: De Standaard online 22/10
http://www.standaard.be/cnt/dmf20131022_00804000

Mening: Ik vind het goed dat de politie controle doet naar de ladingzekerheid en de overbelasting bij het zwaar vervoer. Want ik geloof dat verloren ladingen inderdaad een grote oorzaak zijn bij verkeersongevallen. Maar ik denk wel dat de cijfers die men hier geeft met een korreltje zout genomen moeten worden. Er zijn uiteindelijk nog maar 194 vrachtwagens gekeurd op één plaats. Ik denk niet dat men hier al conclusies uit mag trekken. Niet te min hoop ik wel dat er verder meerdere controles hierop uitgevoerd zullen worden. En hopelijk zorgt dit voor minder ongevallen op de baan.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 18:53.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.