actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 16th November 2009, 12:57
stef.ven stef.ven is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Geel
Posts: 61
Adidas wil een "een-euro-sportschoen" maken voor de Derde Wereld.

Adidas wil goedkope sportschoen lanceren in Derde Wereld

HERZOGENAURACH - Adidas wil een "een-euro-sportschoen" maken voor de Derde Wereld. Of de schoen daadwerkelijk ook 1 euro zal kosten of iets meer, staat echter nog niet vast.
Dat zegt Jan Runau, de woordvoerder van de Adidas Group, zondag op de hoofdzetel in het Duitse Herzogenaurach. "Het is echter juist dat de Adidas-groep samen met Nobelprijswinnaar Muhammad Yunus een dergelijke schoen op de markt wil brengen", aldus Runau.

De fabricatie van de goedkope schoen is gepland in de marge van een zogenaamd social business project, waarbij de prijs van een product gelijk is aan de materiaal- en productiekost. Het pilootproject dat volgend jaar begint, zal de betaalbare schoen eerst in Bangladesh op de markt brengen.

Het is nog niet duidelijk of de schoen de drie strepen van het merk Adidas zal dragen of een andere merknaam krijgt.

Achter het door Yunus voorgestelde social business project gaat het idee schuil om de bevolking in arme gebieden met ter plaatse gemaakte en tegelijkertijd betaalbare producten te voorzien. Met het plan moeten tegelijkertijd ook nieuwe jobs gecreëerd worden.

De industrialisatie moet en zal zich blijkbaar voortzetten.
Natuurlijk is het mooi dat Adidas deze mensen van betaalbare schoenen voorziet. De vraag is maar of deze multinational dit doet uit vrijgevigheid of met een winstoogmerk...


Bron: http://www.standaard.be/artikel/det...28&kanaalid=798
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 17th November 2009, 11:13
foets foets is offline
steff.foets
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: meerhout
Posts: 41
Mooie actie van Adidas maar ik denk ook dat ze gewoon in een goed daglicht willen komen om hun verkoopcijfers omhoog te trekken. Daarnaast kan het product wel goedkoop zijn maar de kwaliteit moet ook goed zijn. Want anders kunnen ze zulke schoenen blijven kopen en meer geld op doen dan wanneer ze dure schoenen van een goede kwaliteit kopen. De tijd zal uitwijzen of dit een goede actie van Adidas.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 17th November 2009, 11:23
lisse.broecks. lisse.broecks. is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Nov 2009
Locatie: Rijkevorsel
Posts: 29
Ik denk ook dat dit vooral bedoeld is om in de kijker te komen,
reclame te maken, het is wel een mooie actie maar naar mijn gevoel met achterliggende bedoelingen.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 18th November 2009, 19:04
Diewert.Alaerts Diewert.Alaerts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Tessenderlo
Posts: 32
Eerst en vooral wil ik zeggen dat ik dit een mooi initiatief vind van Adidas.
Maar je hebt gelijk als je zegt dat dit uit eigen belang is! Adidas gaat er natuurlijk goed uitkomen, omdat ze de arme gaan helpen. Iedereen gaat dit als goed ervaren enzo gaat er meer simpatie ontstaan voor Adidas. Dit heeft dan tot gevolg dat er meer mensen voor Adidas gaan kiezen.
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 18th November 2009, 20:19
jesse.vervloet
Gast
 
Posts: n/a
Op het eerste zicht lijkt dit uiteraard een zéér mooi iniatief van ADIDAS, maar er zal inderdaad een addertje onder het gras schuilen. Vele mensen die een beetje naďef zijn zullen een goede indruk krijgen van dit sportmerk. Dit komt het grote bedrijf uiteraard alleen maar ten goede. Dit is hoogstwaarschijnlijk de belangrijkste reden voor 'ADIDAS'.
Met citaat antwoorden
  #6  
Oud 23rd November 2009, 15:14
jolien.van.dun jolien.van.dun is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Ravels
Posts: 31
Het is een mooie actie van ADIDAS, waarschijnlijk met meer bedoelingen dan enkel de derde wereld helpen, maar zij doen het toch!
Er zijn ontelbaar bedrijven die helemaal niet omkijken naar de derde wereld. Dus ik vind het toch knap.
Met citaat antwoorden
  #7  
Oud 23rd November 2009, 19:39
Ivan.Verwerft's Avatar
Ivan.Verwerft Ivan.Verwerft is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Geel
Posts: 133
Citaat:
Orgineel gepost door stef.ven
... waarbij de prijs van een product gelijk is aan de materiaal- en productiekost.


1 euro!? Ik wist dat ze winst maakten bij het verkopen van schoenen, maar zóveel winst?

Alleszins wel een heel mooi initiatief van Adidias, hoewel het volgens mij ook meer een reclamestunt is als een "goede daad". Dat neemt niet weg dat dit waarschijnlijk wel goed zal doen, dus mij hoor je in ieder geval niet klagen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 08:08.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.