actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 9th October 2012, 12:46
S*EVEN.BRUYNSEELS S*EVEN.BRUYNSEELS is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2012
Locatie: Westerlo
Posts: 98
Dutroux wil brief aan vader Lejeune verkopen aan hoogstbiedende

Dutroux wil brief aan vader Lejeune verkopen aan hoogstbiedende

BRUSSEL - Volgens het magazine Dag Allemaal wil Marc Dutroux een brief sturen naar Jean-Denis Lejeune, net zoals zijn ex-vrouw Michelle Martin, en wil hij zijn schrijfsels verkopen aan de hoogstbiedende media.


Marc Dutroux, die opgesloten zit in de gevangenis van Nijvel, beschikt tegenwoordig over een soort van ‘manager’. Het gaat om een persoon die anoniem wil blijven, maar naar eigen zeggen regelmatig een bezoek brengt aan Dutroux en al jarenlang met hem correspondeert. Hij fungeert ook als tussenpersoon met de pers, voor reacties of interviews moet je bij hem terecht, met een goedgevulde portefeuille.

Volgens Dag Allemaal bevestigt de zogenaamde manager dat Marc Dutroux klaar is om te reageren op de vrijlating van zijn ex-vrouw en om de pers in de gevangenis te woord te staan. Ook wil hij zijn brief aan Jean-Denis Lejeune publiek maken, maar dan wel tegen de hoogst mogelijke prijs.

Waarom wil Dutroux net nu met een brief naar buitenkomen, waarmee hij zijn kansen op vervroegde vrijlating volledig opblaast? Volgens zijn ‘manager’ heeft Dutroux gezegd dat hij nu wel kan praten omdat hij niemand meer hoeft te ‘beschermen’ sinds de vrijlating van Michelle Martin. Maar vooral zijn benarde financiële situatie zou hem aangezet hebben om de brief aan de hoogstbiedende te verkopen. Sinds zijn proces in 2003 kan Dutroux nog amper zijn eigen advocaat betalen.

Maar Dutroux wil meer dan geld alleen voor zijn brief. Zo vroeg hij aan Dag Allemaal om hem ook een kopie van een proces-verbaal uit zijn dossier te bezorgen. Het bewuste pv gaat over een verhoor van politicus Philippe Deleuze, die destijds in contact stond met Michel Nihoul. De vraag naar dit specifieke pv toont aan dat Dutroux nog altijd bezig is met zijn verdediging gebaseerd op één groot pedofilienetwerk dat onder hoge bescherming stond.

Jean-Denis Lejeune, de vader van slachtoffer Julie, heeft al laten weten niet op de hoogte te zijn van de plannen van Dutroux en tot hiertoe geen brief te hebben ontvangen.

Bron: http://www.standaard.be/artikel/det...121009_00327512

Commentaar: Persoonlijk vind ik dat dit allemaal niet zomaar kan. Mensen die in de gevangenis zitten en toch geld kunnen verdienen met dingen die lauter en alleen te maken hebben met sensatie vind ik ongehoord. Als een blad als Dag Allemaal een dergelijk aanbod krijgt van iemand als Dutroux, en dat nog overweegt, gaat voor mij al een streep te ver. Ik vind zelfs dat hij verplicht zou moeten worden om die brief zo vrij te geven, zonder persoonlijk winstbejag. Persoonlijk vind ik ook dat Dutroux niet meer vrij hoort te komen en dat er ook de minste aandacht zou moeten worden besteed aan dingen zoals dit, omdat dit enkel in zijn kaarten speelt.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 9th October 2012, 14:02
veerle.grauwmans@khk.be veerle.grauwmans@khk.be is offline
Veerle Grauwmans
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Rijkevorsel
Posts: 70
Dutroux wil een brief schrijven aan Lejeune... Waarom? Omdat hij er geld aan wil verdienen of omdat hij iets te zeggen heeft? Ik denk het eerste. Hij hoorde dat zijn ex-vrouw een brief schreef naar hen en nu probeert hij dezelfde 'tactiek', om eventueel ook vervroegd vrij te komen én er dan nog een centje aan te verdienen. Gevangenen in ons land hebben het sowieso al veel te goed, dat ze daar dan nog eens geld kunnen verdienen gaat mijn petje helemaal te boven. Als hij oprecht aan brief wou schrijven om zijn spijt te tonen aan Lejeune, zou hij er al geen prijs op zetten. Dus alles wat er in die brief zou staan, zouden alleen maar leugens zijn. Ik hoop dat niemand een bod doet op de brief uit respect voor de slachtoffers.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 11:31.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.