actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 10th October 2012, 07:42
c*arlotte.meeus c*arlotte.meeus is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: lichtaart
Posts: 125
Ouders mogen beelden busramp Sierre bekijken

De ouders van de slachtoffers van de busramp in Zwitserland kunnen beelden van het ongeluk bekijken als ze dat willen. Dat heeft 'Het Nieuws' van vtm bericht.

Het Zwitserse gerecht heeft de ouders hierover gecontacteerd. Het gaat om beelden van veiligheidscamera's in de tunnel, op het moment van de crash. De ouders kunnen rekenen op speciale begeleiding.

Bron : http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnen...-bekijken.dhtml

Mening :
Persoonlijk vind ik het onverantwoord dat de ouders de beelden van de busramp in Zwitserland kunnen zien. Ik begrijp niet dat ze dit toelaten, de ouders van de slachtoffers moeten het verlies van hun kind al proberen te verwerken. Ik denk als de ouders de beelden gaan zien van het ongeluk dat ze getraumatiseerd gaan achterblijven en dat ze helemaal opnieuw aan het verwerkingsproces zullen moeten beginnen. De ouders kunnen misschien wel rekenen op speciale begeleiding, maar dat gaat niet veel helpen denk ik persoonlijk. Ik vond de foto's van de gecrashte bus al afschuwelijk, wat zijn de beelden van het ongeluk dan wel niet?!
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 10th October 2012, 09:06
Jynthe's Avatar
Jynthe Jynthe is offline
Jynthe.Stabel
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Arendonk
Posts: 66
Ik begrijp niet zo goed wat men wil bereiken door de reeds getraumatiseerde ouders nog eens met de neus op de feiten te drukken! Het zou me dan ook sterk verbazen als er veel ouders in zouden gaan op dit ietwat bizarre voorstel.. Ikzelf zou het in elk geval waarschijnlijk niet aankunnen...
Uiteraard verschilt het rouw- en verwerkingsproces van ouder tot ouder, dus laat dat hen vrij in de keuze van al dan niet de beelden te bekijken.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 13:39.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.