actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 4th November 2010, 10:35
Emmely Emmely is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Arendonk
Posts: 118
Straatrace kent dodelijk afloop voor drie Duitse collega's

Straatrace kent dodelijk afloop voor drie Duitse collega's

08:23 Drie collega's in de Duitse deelstaat Baden-Württemberg zijn in de nacht van woensdag op donderdag om het leven gekomen bij een straatrace. Eén van de vier mannen overleefde het ongeval.

Vier collega's, tussen de 27 en 37 jaar oud, hadden zin om na hun dienst tegen elkaar te racen. Ze deden dat op de weg tussen Tuttlingen en Immendingen, waarbij de bestuurder van de ene wagen het opnam tegen zijn drie collega's in het andere voertuig.

In een lange bocht zou de 27-jarige bestuurder die alleen in de wagen zat het voertuig van zijn collega's hebben ingehaald op een plaats waar dat verboden is. De twee wagens reden vervolgens tegen hoge snelheid in op een vrachtwagen uit de andere richting.

Het kwam tussen verschillende botsingen tussen beide auto's en de vrachtwagen, en ook een aankomende vrachtwagen raakte bij het ongeval betrokken.

Twee inzittenden van de ingehaalde wagen waren op slag dood. Een derde man kon door de reddingswerkers nog uit het wrak worden bevrijd, maar hij bezweek even later aan zijn verwondingen.

De 27-jarige bestuurder van de andere wagen werd met zware verwondingen naar het ziekenhuis overgebracht. De bestuurders van de twee vrachtwagens raakten niet gewond, maar hun voertuigen werden wel volledig vernield.

Bron: http://www.gva.be/nieuws/buitenland...-collega-s.aspx

Mening: Dit kan dus in de realiteit echt gebeuren. Ik dacht dat dit enkel in films terug kwam. Dat volwassenen van deze leeftijd nog niet het besef hebben dat dit wel eens fout kan aflopen. Als je dit op een racebaan doet, oké. Maar toch niet op de openbare weg, waar iedereen kan rijden. Je waagt hiervoor je eigen leven, maar zoals in het artikel staat zijn er nog andere mensen bij dit ongeval betrokken. Dit vind ik absoluut erg. De vrachtwagenchauffeurs hebben hier niet om gevraagd en door hen zijn ze er wel bij betrokken geraakt. Schandalig noem ik dit. Je kan wel eens harder rijden op de openbare weg, dat doen de meeste mensen wel, om een verantwoordelijke manier. Maar toch niet racen, komaan. Ik vind het eigenlijk een verdiende straf voor wat ze hebben gedaan. Dit is cru gezegd, maar toch vind ik dit terecht. Wat de vrachtwagenchauffeurs betreft, vind ik dit voor hen onterecht. Wat wel te verstaan is, denk ik.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 4th November 2010, 11:07
Jolien.Helsen Jolien.Helsen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Oud-Turnhout
Posts: 93
Verkeersongevallen gebeuren elke dag. Als je dit dan nog eens leest, versta je er niks van. Dat volwassenen inderdaad hun verantwoordelijkheid nog niet kunnen nemen is verschrikkelijk. De betrokkenen zijn dan nog jong volwassenen. Ik snap niet, dat zij het gevaar niet inzien van racen. In Duitsland zijn er plaatsen waar je kan rijden tegen grote snelheden maar dat betekent niet dat je zotte keuren mag uithalen. Neem je verantwoordelijkheid en houd je aan de verkeersregels, zo vermijd je meer ongevallen.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 9th November 2010, 22:49
Tom Auwerx's Avatar
Tom Auwerx Tom Auwerx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Schoten
Posts: 23
De uitdaging van te kunnen racen zal in dit geval een grote kick gegeven hebben. Waarschijnlijk dachten ze dat als ze tijdens de nacht zouden racen dat er dan minder of zelfs geen gevaar zou zijn.
Maar niets blijkt minder waar. Ik zelf durf ook soms eens iets sneller te rijden dan toegestaan maar als ik dit lees dan sta ik wel even terug met beide voeten op de grond en besef ik dat ik steeds uit mijn ogen moet kijken voor het gevaar te mijden op de weg.

Laatst aangepast door Tom Auwerx : 10th November 2010 om 00:04.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 07:30.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.