actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 25th April 2012, 10:10
jana.lambrechts jana.lambrechts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Herentals
Posts: 105
Scoutsleider Scott: 'Liever sterven dan terugkeren'

BOORTMEERBEEK - Scott Manyo, de scoutleider uit Boortmeerbeek die dreigt uitgewezen te worden ondanks een perfecte integratie, heeft het moeilijk. Sinds 12 april zit hij opgesloten in een gesloten instelling in Merksplas, waar hij zijn uitwijzing afwacht. 'Maar ik sterf nog liever dan terug te keren', zei hij aan Het Belang van Limburg.
Scott Manyo is sinds zijn opsluiting in de gesloten instelling in Merksplas enorm verzwakt. 'Ik voel me slap en sta te trillen op mijn benen. Ik wil niet terug naar Kameroen, dan ga ik nog liever dood', zegt hij daarover in Het Belang van Limburg.

De scoutsleider is bang dat als hij aankomt in Kameroen, hij onmiddellijk zal opgepakt worden door de politie. 'Mijn vader is een politieke opposant van de regering en is nog steeds spoorloos. Als ik in Kameroen aankom zal de politie me onmiddellijk in de boeien slaan om me uitgebreid te ondervragen en op te sluiten', zegt Manyo.

Manyo klaagde dinsdag nog over zijn aanhouding door de Belgische politie. 'Ik zat op de trein op weg naar huis toen de politie me plots vastnam en begon te slaan. Niemand moet zo mishandeld worden', zuchtte hij. Hij zei bovendien een 'beetje menselijkheid' te vragen. 'Ik kan nooit terug naar mijn land en wil in België blijven. Anderen die wél problemen veroorzaken krijgen een paspoort, ik niet.'

Volgens politici is de kans klein dat Manyo in België mag blijven, en dat meldden ook regeringsbronnen gisteren: 'Hoe dramatisch een uitwijzing ook zou zijn. Maar Manyo heeft wettelijk geen poot om op te staan.'

Bron: www.destandaard.be / woensdag 25 april 2012, 09u30

Eigen mening:
In de Gazet van Antwerpen las ik deze ochtend dit artikel, Manyo verblijft ondertussen al zo'n 4 jaar in ons land en volgens Dirk Kops (de directeur van het instituut Technische Scholen Mechelen) heeft Manyo bewezen dat hij zich volledig geďntegreerd heeft. Ik betreur de manier waarop de mensen van de politie Manyo in de boeien hebben gelsagen en ook de manier waarop hij nu behandeld wordt in Merksplas. Hij is toch geen crimineel! Ik snap wel dat de Dienst Vreemdelingenzaken geen uitzondering kan maken voor deze vluchteling maar laat deze jongen toch op zijn minst zijn beroepsopleiding afmaken. Ik weet dat hij hoe dan ook uitgewezen zal worden en ja dat is nu eenmaal de wet. Maar toch hoop ik ergens dat ze nog een betere oplossing vinden om hem elders een beter leven te geven als in Kameroen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 16:47.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.