actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 31st March 2011, 14:13
nelleke.aerts nelleke.aerts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Testelt
Posts: 83
5257 nieuwe bloeddonoren na Rode Kruis campagne 'Sport'.

5.257 nieuwe bloeddonoren na Rode Kruis campagne 'Sport'
31/03/11, 13u34

© belga
Rode Kruis-Vlaanderen heeft zijn donorwervingcampagne rond het thema "Sport" afgerond met 5.257 nieuwe geregistreerde donoren. Daarmee werd het streefdoel van 4.000 registraties ruim overschreden. Dat meldt de organisatie vandaag in een persbericht. De volgende campagne "Scholen" loopt van 1 april tot eind mei.

De wervingscampagne 'Sport' liep van januari tot eind maart en richtte zich voornamelijk tot de sportwereld, bedrijven, handelaars en scholen. Het luik werd afgesloten met 5.257 nieuwe registraties.

Sportclubs
"Door onder meer de sportclubs te sensibiliseren hoopten we 4.000 nieuwe donoren te registreren om het donorenbestand te verjongen en te verbreden", aldus Karin Genoe, operationeel directeur van de "Dienst voor het Bloed" van het Rode Kruis-Vlaanderen.

De actie werd ook ondersteund door verschillende sportfiguren, sportfederaties en voetbalclubs uit de eerste klasse. Onder andere Vlaams minister van Sport Philippe Muyters, de Vlaamse Volleybalfederatie en de Koninklijke Belgische Voetbalbond werkten mee. Tijdens de match tussen KV Kortrijk en AA Gent op 13 februari registreerden 329 supporters zich als bloeddonor, volgens Leen Smets van "Dienst voor het Bloed".

Scholen
Het tweede thema in de donorwervingscampagne richt zich op scholen en gaat morgen van start. "Alle scholen krijgen van ons drie opdrachten die ze tot een goed einde moeten brengen: hun school rood kleuren, het campagnelied leren, en minstens 200 registratiekaarten verzamelen", aldus Genoe.

Via de school en de kinderen wil de organisatie uiteindelijk ook ouders motiveren om bloed te geven. Daarnaast werkt Rode Kruis-Vlaanderen ook aan lespakketten over bloed. De actie 'Scholen' loopt tot eind mei. (belga/tvl)

Bron: www.demorgen.be 31/03/2011

Eigen mening: Nog steeds sta ik ervan versteld hoe weinig mensen in mijn onmiddellijke omgeving bloed geven? Voor mijzelf is dat iets vanzelfsprekend. Ik geef al meerdere jaren bloed en sta er dan ook niet meer bij stil. Maar blijkbaar is dit voor vele mensen niet het geval. Ik ben dan ook blij te kunnen lezen dat deze actie zoveel mensen heeft bereikt. Hopelijk zijn dit dan ook mensen die blijven bloed geven en voor wie het geen éénmalige actie was. Vaak wordt er vergeten hoe belangrijk bloed geven is...
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 31st March 2011, 14:20
Stijnvdv Stijnvdv is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Antwerp
Posts: 82
Ik ben enorm blij dat er mensen zijn die zich vrijwillig aanmelden om bloed te geven. Volgens mij beseffen velen onder ons helemaal niet dat het bloed dat gegeven wordt, wel degelijk mensenlevens kan redden!
Ik heb gedurende mijn behandeling in het ziekenhuis, zijnde een chemotherapie, al vaak bloed, bloedplasma, bloedplaatjes moeten krijgen doordat de medicatie mijn bloedwaarden helemaal om zeep hielp. Eenmalig ben ik wel een dag naar huis gestuurd omdat er nog maar één enkele zak bloedplaatjes in voorraad was, en dat deze voor noodgevallen bewaard werd.

Ikzelf zou ook bloed gaan geven, maar vanwege mijn medische geschiedenis zal ik dit wellicht niet meer mogen, des te meer reden voor mij om te proberen anderen aan te zetten dit wél te doen! Moesten er weinigen zijn die bloed gaan geven, of helemaal niemand (een extreem voorbeeld, maar ga even mee in het 'verhaal'...), dan zou ik wellicht niet meer deze aarde bewandelen.

Dus aan al diegenen die bloed gaan geven, proficiat! Aan al diegenen die geen bloed gaan geven,... Je hebt het recht om hierover zelf te beslissen. Ik wil er wel op aandringen er volgende keer nog eens bij na te denken, misschien red je wel een mensenleven of twee!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 19:07.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.