actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 13th December 2009, 20:51
Tom.Rutten Tom.Rutten is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Paal
Posts: 29
Betoger gooit mini-Dom Milaan vol in gezicht Berlusconi

bron:http://www.hln.be/hln/nl/960/Buiten...erlusconi.dhtml
datum:13/12/09

In de Italiaanse stad Milaan heeft een betoger een miniatuurversie van de Dom van Milaan vol in het aangezicht van Silvio Berlusconi gesmeten na een meeting op de Piazza del Duomo. De premier, die handtekeningen stond uit te delen, viel daarbij op de grond. Berlusconi bloedde uit zijn mond, en werd onmiddellijk weggebracht in een wagen naar een ziekenhuis. Zijn persoonlijke arts onderzoekt de politicus, die 24 uur in het ziekenhuis zou moeten blijven.

De aanvaller werd opgepakt. De man heet Massimo Tartaglia, is 42 jaar en heeft geen strafblad. Na de aanval moest de dader ontzet worden uit de woedende menigte, die de man wilde lynchen.

Anti-Berlusconibeweging
Dit incident is het (trieste) hoogtepunt van de anti-Berlusconibeweging die de laatste weken almaar aangroeit. Bij het begin van de verkiezingsbijeenkomst werd Berlusconi door een tiental mensen uitgejouwd en uitgefloten. Daarop antwoordde de premier verschillende keren "dat ze zich moesten schamen". De politie moest ook ingrijpen bij een woordenwisseling tussen de betogers en de ordedienst van de meeting. Het is niet duidelijk of de dader tot het groepje demonstranten behoorde.

In de Italiaanse regering wordt alvast verontwaardigd gereageerd. "Dit is een terroristische daad", zegt minister Umberto Bossi van de extreemrechtse Lega Nord. Berlusconi kreeg enkele jaren geleden in Rome nog het statief van een fototoestel tegen het hoofd.

persoonlijke bespreking:
Ik vind het niet kunnen dat mensen zomaar iets in het gezicht gooien van een premier. Het is natuurlijk wel zo dat Berlusconi een meester is in het opjagen en belachelijk maken van mensen maar dan nog mag dit zeker niet angestraft blijven wat natuurlijk ook niet zal gebeuren in Italië. Maar van een terroristische daad zou ik toch niet spreken want dan was hij dood geweest nu was het gewoon een daad van een persoon die niet tegen het beleid van berlusconi kan.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 13th December 2009, 20:58
Maxim.Pieters Maxim.Pieters is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Schilde
Posts: 27
Ok geweld is niet de oplossing voor problemen ( bij enkele misschien wel ^^) Iemand gewoon verwonden om je mening duidelijk te maken is ook niet de goede manier. Als de orde diensten niet hadden ingegrepen had die man wel dood kunnen zijn. In ieder geval Berlusconi zal geen mopjes niet meer vertellen voor een tijdje XD
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 13th December 2009, 21:12
Matijs.Boeckx Matijs.Boeckx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: BEERSE
Posts: 31
Berlusconi krijgt het zwaar te verduren. Ik geef mensen wel gelijk, met zo'n reputatie kun je toch niet langer premier blijven. Maar je wenst dit toch niemand toe. Hij is volgens mij flink toegetakeld. En 24 uur in het ziekenhuis moeten blijven? Dat is niet niks. Dit is echt geen manier om dingen op te lossen. Berlusconi moet beseffen dat, als de antibeweging blijft groeien en iedereen hem de rug toe keert, dan zal hij wel uit zijn positie moeten stappen. Tja, Italianen hebben een temperament...
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 14th December 2009, 11:30
olivier.lejeune olivier.lejeune is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Westerlo
Posts: 70
Slechte manier van handelen.

Ik ben geen fan van Berlusconi, maar op een agressieve manier handelen los je helemaal niets op.
Ik begrijp de woede van vele mensen tegen de eerste minister van Italië: het seksschandaal, de arrogante houding (ik denk nu aan de uitspraak die hij overlaatst deed: "ik ben de beste eerste minister van Italië ooit"), de banden die hij gehad zou hebben met de maffia,...
Zo maak je niet echt vrienden maar eerder vijanden. Ik sta volledig achter de acties die ze ondernemen tegen Berlusconi, bijvoorbeeld: de acties om hem te laten aftreden. Maar op deze agressieve manier handelen, neen, dat gaat te ver.
De dader verdient een celstraf, iemand opzettelijk verwonden doe je niet. Ik begrijp de woede van de omstaanders, dat waren waarschijnlijk trouwe aanhangers van de eerste minister. De dader mag van geluk spreken dat hij nog leeft, want als de menigte hun gangentje mocht gaan zou hij het zeker niet hebben kunnen navertellen.
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 14th December 2009, 17:23
Believing Bart Believing Bart is offline
99% leerkracht
 
Geregistreerd op: Oct 2006
Locatie: H'thals
Posts: 691
__________________
Wanneer de zon opkomt, totdat zij ondergaat!
Met citaat antwoorden
  #6  
Oud 14th December 2009, 18:40
Jonathan Smets's Avatar
Jonathan Smets Jonathan Smets is offline
Jonathan Smets
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Noorderwijk
Posts: 139
Stuur een bericht via MSN naar Jonathan Smets
Eigenlijk vind ik het wel goed dat dit gebeurd is, Berlusconi verdient in mijn ogen niet beter. Al had misschien een taart in zijn gezicht een iets minder agressievere aanpak geweest en dan had de boodschap ook wel aangekomen. => Weg met Berlusconi!
Met citaat antwoorden
  #7  
Oud 14th December 2009, 20:15
Georges Georges is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: Retie
Posts: 31
Eerst en vooral: met deze actie wordt niets bereikt, of er nu een politiek motief meespeelde of niet. Geweld is niet de manier om je afkeer van een bepaald persoon te uiten.
Daarnaast is Berlusconi de premier van ITALIE.
Misschien verdient hij dit, misschien niet, maar wie zijn wij om hierover te oordelen? De Italianen zijn zelf toch verstandig genoeg zeker om in te zien met wat voor iemand ze te doen hebben (hoewel wij, vanop een afstand misschien een iets kritischere blik hebben), en als ze het niet met hem eens zouden zijn zou hij toch niet democratisch verkozen worden?
Ik twijfel er niet aan dat Berlusconi reeds betrokken is geweest in een aantal louche praktijken, maar ik denk dat de Italianen nog altijd beter op de hoogte zijn van de activiteiten van hun premier dan wij, hoewel hij de media grotendeels beheerst in Italië.
De dader mag dan misschien een psychiatrisch patiënt zijn, ik vind het toch wel heel toevallig dat hij dan net een premier uitkiest om zijn psychische stoornissen op af te reageren, of heeft iemand anders deze persoon voor hem uitgekozen (Anti-Berlusconi beweging)?
En of hij nu ontoerekeningsvatbaar verklaard wordt of niet, deze man mag best wel gestraft worden, zoiets kan eenvoudigweg niet.
Anderzijds hoop ik dat de politie hem niet onnodig of overdreven hardhandig aanpakt, of dat deze man binnen dit en korte tijd plots overlijdt door één of ander 'bizar ongeluk'.
Met citaat antwoorden
  #8  
Oud 14th December 2009, 21:10
Believing Bart Believing Bart is offline
99% leerkracht
 
Geregistreerd op: Oct 2006
Locatie: H'thals
Posts: 691
JA EEN TAAAAAAAAAAAAAART!!!!


@Georges: Jij mag de meerderheid Italianen die Berlusconi steunen gaan zoeken. Veel succes! En goed opgemerkt dat Berlusconi de media manipuleert. Dus ook de beeldvorming van zijn persoon wordt gemanipuleerd. Berlusconi ging ook niet voor niets na die slag nog even op de wagen zielig staan wezen eh. Hij kon ook gewoon ingestapt zijn om naar het ziekenhuis te rijden, maar nee, meneer moest eerst nog wat internationaal mededogen kopen!

Wat dacht je van Italiaanse tomaten?
__________________
Wanneer de zon opkomt, totdat zij ondergaat!
Met citaat antwoorden
  #9  
Oud 14th December 2009, 23:19
Georges Georges is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: Retie
Posts: 31
Citaat:
Orgineel gepost door Believing Bart
JA EEN TAAAAAAAAAAAAAART!!!!


@Georges: Jij mag de meerderheid Italianen die Berlusconi steunen gaan zoeken. Veel succes! En goed opgemerkt dat Berlusconi de media manipuleert. Dus ook de beeldvorming van zijn persoon wordt gemanipuleerd. Berlusconi ging ook niet voor niets na die slag nog even op de wagen zielig staan wezen eh. Hij kon ook gewoon ingestapt zijn om naar het ziekenhuis te rijden, maar nee, meneer moest eerst nog wat internationaal mededogen kopen!

Wat dacht je van Italiaanse tomaten?

Is hij op de wagen gaan staan? Dat wist ik niet. Op de beelden lijkt duidelijk te zien dat hij door zijn veiligheidsdiensten dadelijk in een auto wordt geduwd... Ik heb nog nooit mijn neus gebroken, maar ik denk dat Berlusconi, wiens neus en tanden gebroken waren, niet even leutig op zijn wagen ging showen hoe zielig hij niet was. Als hij dat toch deedd is hij inderdaad een grote aansteller. Feit is het wel dat hij dit waarschijnlijk gaat gebruiken om zijn tegenstanders zwart te maken...
En ik beweer niet dat de meerderheid van de Italianen Berlusconi nog steunt in al zijn doen en laten, ik zeg enkel maar dat we ons niet moeten moeien áls de Italianen hun leider zelf democratisch hebben verkozen.
Met citaat antwoorden
  #10  
Oud 29th December 2009, 12:02
Stef.Berghmans's Avatar
Stef.Berghmans Stef.Berghmans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Mol
Posts: 153
"Aanval op Berlusconi in scène gezet"

19/12 De aanval op de Italiaanse premier Silvio Berlusconi van vorige zondag in Milaan werd in scène gezet. Dat beweert althans Corriere della Sera.


Het dagblad stelt zich vragen bij het feit waarom Berlusconi zijn gezicht voortdurend bedekte voor hij in een wagen stapte. Bovendien zou hij wel erg snel zijn zakdoek bij de hand gehad hebben.

Corriere della Sera schrijft ook dat het bloed van de eerste minister wel erg snel stolde. Enkele lezers merkten zelfs een bus vol nepbloed op in de handen van een van de bodyguards van Berlusconi.

Ook het feit dat de lijfwachten van de premier zo lang wachtten voor ze ingrepen, roept vragen op.

Bron: GVA
Met citaat antwoorden
  #11  
Oud 29th December 2009, 21:27
Wouter's Avatar
Wouter Wouter is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: Tervuren
Posts: 923
Stuur een bericht via ICQ naar Wouter Stuur een bericht via MSN naar Wouter
Citaat:
Orgineel gepost door Believing Bart
JA EEN TAAAAAAAAAAAAAART!!!!


Ja, zoals bij Pim Fortuyn zeker.. Weken later een groene jongen met een stukje lood, right?
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 01:02.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.