actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > VARIA > Polls
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Bekijk Resultaten Peiling: Uw (federale) stem op 13 juni?
CAP 0 0%
CD&V 6 10.17%
Groen! 9 15.25%
LSP 0 0%
Lijst Dedecker 0 0%
N-VA 29 49.15%
Open VLD 1 1.69%
PVDA+ 0 0%
Vlaams Belang 3 5.08%
sp.a 8 13.56%
Blanco/ongeldig 3 5.08%
Stemmers: 59. U mag niet stemmen in deze peiling

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 17th May 2010, 02:24
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: L'burg
Posts: 16,562
Question Uw (federale) stem op 13 juni?

Uw (federale) stem op 13 juni?

Voor de partijstandpunten: zie
http://www.verkiezingssite.be/progr...ing/per_partij/ (per partij)

http://www.verkiezingssite.be/progr...king/per_thema/ (per thema)


Voor de evaluatie van de individuele parlementariërs, zie:
http://www.standaard.be/extra/verki...port/index.aspx
__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you
down to their level and beat you with experience." (c)TB

Laatst aangepast door Barst : 21st May 2010 om 14:54.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 17th May 2010, 22:49
Charlotte Wellens Charlotte Wellens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Geel
Posts: 81
Een aanrader: het is een erg handige website voor wie nog niet zeker weet op wie te stemmen!

Ik weet het al wel, maar ik ga het toch nog eens helemaal uitpluizen, vooral bij de thema's waar ik veel waarde aan hecht. Op die manier ben ik zeker dat ik op de (voor mij!) juiste partij stem. Bij alle vorige verkiezingen ben ik ook telkens naar de websites van de verschillende partijen gaan kijken. Zo ben ik zeker van mijn stuk en kan ik ook echt verantwoorden (niet dat dat moet, maar toch vind ik het belangrijk) waarom ik die bepaalde keuze maak.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 18th May 2010, 15:41
jasper.meeussen jasper.meeussen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Massenhoven
Posts: 56
Ik heb "mijn vaste partij" waar ik op stem, dus als ik eerlijk moet zijn; ik bekijk amper folders en websites van andere partijen. Toch vind ik politiek heel erg belangrijk en zal ik altijd gaan stemmen. Ongetwijfeld is mijn manier van stemmen fout, maar het is wel de waarheid. Ik denk trouwens dat dat bij veel mensen zo gebeurt. Ze vertrouwen op een partij, op hun politici en bekijken amper de standpunten van andere partijen. De meesten volgen misschien zelf amper "hun" partij. Ikzelf volg wel hard mijn partij dus ben wel goed op de hoogte van hun standpunten en zolang ik mij in die kan blijven vinden, ga ik niet snel van gedacht veranderen. Ik stem op een partij die niet snel in de media komt en die dus bijgevolg niet vaak uitpakt met straffe taal. En het is ook daarom dat ik op hen blijf stemmen, omdat ik me totaal niet kan vinden in wat de grote partijen zeggen.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 22nd May 2010, 02:06
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: L'burg
Posts: 16,562
'Leterme? Gewoon een dommerik'

'Leterme? Gewoon een dommerik'


Kleurt hun vernieuwde studentenrestaurant nog lichtjes rood-oranje, dan zijn de Leuvense studenten zelf tegenwoordig veeleer blauw. En geel - met dank aan Bart De Wever. Maar een onafhankelijk Vlaanderen, dát vinden ze dan weer een brug te ver.



Ach, hij heeft toch ook wat pech gehad, vindt Elia Mariën (19), studente handelsingenieur. Niets van, vinden haar collega's rond de tafel. 'Leterme? Dat is toch gewoon een dommerik? Of op zijn minst onbekwaam', zegt Sander Plasmans (18).

Al goed, vindt Veronique Daems (19), dat Open VLD de stekker uit de regering heeft getrokken. 'Die Alexander De Croo heeft moed - een man uit het bedrijfsleven, dat zie je.' Toch is ze zelf van plan voor de N-VA te stemmen. 'Omdat de gewesten veel meer bevoegdheden moeten krijgen. Maar een splitsing van België wil ik niet, we zijn nu al zo klein.'

Dat de verkiezingen pal in de examens vallen, vinden deze studenten geen probleem. De meesten zijn van plan met een volmacht te stemmen, maar Ellen Van Acoleyen (18) gaat liever zelf: 'Het is mijn “eerste keer,, datwil ik niet missen. Misschien stem ik voor Groen!, al ben ik ook wat bang dat die keuze een verloren stem wordt.'

'Groen! is typisch zo'n partij die weinig kwaad kan', vindt Elia, 'ze zijn te onopvallend, je weet nooit waarvoor ze staan.' Zelf kiest ze wellicht voor Open VLD, net als Dorien Lambrechts (19): 'We zijn handelsingenieurs voor iets, nietwaar? En het is crisis, daar moeten deze verkiezingen toch over gaan?'

'Straks eindigen we zoals de Grieken', vreest Kaat Coppens (19). 'En ik weet het wel, die hebben hun statistieken vervalst, maar wie zegt dat zoiets hier niet kan?'

'Heel het land ligt plat door één stom ding, BHV. Maar er zijn toch belangrijker thema's?' vindt Elia. 'Trouwens, wordt het geen tijd dat wij ook op Waalse politici kunnen stemmen? We wonen in een federaal land, maar we kunnen onze stem alleen aan Vlamingen geven.'


Populisme

Ook Pieter Steens (19), ingenieur-architect, snapt niet waarom hij niet op Walen kan stemmen. 'Als Waalse politici weten dat ze mijn stem kunnen binnenhalen, dan zullen ze voor de Vlamingen toch veel meer moeite doen? En omgekeerd geldt dat ook voor Vlaamse politici. Iedereen zou veel gematigder zijn.'

Zelf denkt hij groen, maar zijn vrienden zijn duidelijk fans van N-VA. 'Nochtans vind ik dat hele BHV-gedoe puur populisme, er moet net weer meer eenheid komen', zegt Tim Pelgrims (20), ingenieur-architect. 'Maar ik stem voor de N-VA omdat ik andere partijen uitsluit. CD&V is voor oudjes en ligt altijd dwars. En de SP.A heeft afgedaan sinds een kopstuk zei dat studeren een luxeleven is. Bovendien: Bart De Wever is toch dé figuur van het moment.'

Dat vindt ook de bio-ingenieur Maarten Everaert (19). Hij stemt voor de N-VA 'omdat die voor een verdere staatshervorming zijn, maar België toch niet willen splitsen'. Nóg niet, zegt zijn collega Frederik Deman (19), burgerlijk ingenieur. 'Als het er echt op aankomt, is dat wel hun doel.' Maar Maarten bekijkt het pragmatisch. 'Zolang ze niet over Vlaamse onafhankelijkheid spreken, stem ik voor hen. En zodra ze die wel expliciet promoten, stap ik over, misschien naar CD&V.'


Di Rupo

Lien Pijkels (19), studente logopedie, overweegt nu al een stem op de christendemocraten. 'Omdat we thuis met zes kinderen zijn, en CD&V volgens mijn ouders het meest voor de grote gezinnen doet. Zelf ben ik nauwelijks met politiek bezig.'

Dat geldt niet voor haar tafelgenoot Sean Vanonckele (19), een student politieke wetenschappen en (passief) lid van Jong VLD. Hij vindt het absoluut niet erg dat er vervroegde verkiezingen zijn. 'Tijd voor een nieuwe dynamiek en een nieuwe generatie politici. Voor Alexander De Croo, ja. Maar ik vind wel dat ze pas aan een regering mogen beginnen als er een oplossing is voor BHV.'

'Och, al dat communautaire gedoe', zucht Els Vandenbempt (22), een studente sociaal werk. 'Ik wil een regering die in onderwijs, kinderen en economie investeert, maar dan wel op een sociale manier, niet zoals de liberalen dat doen.'

Dus stemt ze SP.A, net als haar collega Ellen Sleeuwaert (22). 'Natuurlijk moet er een staatshervorming komen, maar honderd jaar geleden hadden wij Wallonië nog heel sterk nodig. Ik ben absoluut voorstander van een Franstalige premier. Elio Di Rupo, waarom niet? Dan leggen we het lot van de staatshervorming ook in hun handen en zal het allemaal veel vlotter gaan.'


Blog DS, 22-05-2010 (Griet Plets)
__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you
down to their level and beat you with experience." (c)TB
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 22nd May 2010, 12:26
BjornBlommé BjornBlommé is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2006
Locatie: balen
Posts: 55
Misschien wel interessant om een documentje te plaatsen met de belangrijkste punten in die elke partij vertegenwoordigt.
__________________
Wie in de wereld leeft zonder zicht bewust te worden van de betekenis van de wereld, dwaalt door een enorme bibliotheek zonder de boeken aan te raken
Met citaat antwoorden
  #6  
Oud 26th May 2010, 17:15
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: L'burg
Posts: 16,562
Citaat:
Orgineel gepost door BjornBlommé
Misschien wel interessant om een documentje te plaatsen met de belangrijkste punten in die elke partij vertegenwoordigt.

uh? (zie aanvangspost!)
Overigens, aanrader: de 'stemtest' van DS:
http://www.standaard.be/extra/verki...test/index.aspx
__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you
down to their level and beat you with experience." (c)TB
Met citaat antwoorden
  #7  
Oud 29th May 2010, 00:24
Kenny's Avatar
Kenny Kenny is offline
UDHR - art. 19
 
Geregistreerd op: Sep 2004
Locatie: Hier
Posts: 581
__________________
'I have never let my schooling interfere with my education.'
-- Mark Twain
Met citaat antwoorden
  #8  
Oud 1st June 2010, 14:40
BjornBlommé BjornBlommé is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2006
Locatie: balen
Posts: 55
Citaat:
Orgineel gepost door Barst
uh? (zie aanvangspost!)
Overigens, aanrader: de 'stemtest' van DS:
http://www.standaard.be/extra/verki...test/index.aspx


Had deze natuurlijk weer niet zien staan

Best interessante stemtesten... Ik weet nu op wie ik zal stemmen
__________________
Wie in de wereld leeft zonder zicht bewust te worden van de betekenis van de wereld, dwaalt door een enorme bibliotheek zonder de boeken aan te raken
Met citaat antwoorden
  #9  
Oud 7th June 2010, 11:39
Believing Bart Believing Bart is offline
99% leerkracht
 
Geregistreerd op: Oct 2006
Locatie: H'thals
Posts: 691
Groot debat

Misschien hebben sommigen onder jullie gisteren het 'groot debat' op Eén gezien? Wat vonden jullie ervan?

Wat mij vooral stoort (maar tegelijk tot bewondering doet overgaan), en dat is eigenlijk al heel de campagne zo, is de houding en strategie van Open VLD en met name Alexander De Croo. ... Het lijkt wel alsof deze partij de voorbije jaren in de oppositie heeft gezeten, zoals zij te keer gaan tegen hun voormalige coalitiepartner CD&V... Gevolg is wel dat het (en gisteren ook weer) leek alsof CD&V de enige verantwoordelijke is voor de chaos van de voorbije jaren... DAT KAN TOCH NIET!!! Ik hoop dat mensen beseffen dat Open VLD evenveel schuld treft en dat ook N-VA niet onschuldig is hé, ook zij zaten een tijdje in de coalitie van de federale regering!

Chapeau voor de strategie van Open VLD want het lijkt inderdaad alsof zij 'de vernieuwing' gaan inluiden na jaren van 'stilstand'... maar ze mogen toch ook wel even hun hand in eigen boezem steken vind ik.

Voor de rest, is de versnippering zover gekomen, dat ik vanwege de twee stemmogelijkheden ook op twee partijen ga stemmen. (Op dit moment nog 3 in mijn hoofd, maar daar zal er nog eentje moeten afvallen.)
__________________
Wanneer de zon opkomt, totdat zij ondergaat!
Met citaat antwoorden
  #10  
Oud 9th June 2010, 10:24
Believing Bart Believing Bart is offline
99% leerkracht
 
Geregistreerd op: Oct 2006
Locatie: H'thals
Posts: 691
Zoveel stemmen op NVA, ook hier op dit forum. Kunnen de stemmers misschien toelichten waarom?

Want uiteindelijk blijven veel vragen toch onbeantwoord bij deze partij hé. De eeuwige vraag 'Gaan jullie het land splitsen', krijgt altijd ontwijkende antwoorden. Zelfs tijdens de internationale persconferentie gisteren. Ook bij het politiek debat bij ons op school, probeerde de NVA'er die vraag koste wat het kost te ontwijken. En dat geldt niet alleen voor deze vraag. Getuige Phara de voorbije maandag:
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieu....10924/1.794003

Frank Vandenbroucke maakt brandhout van Danny Pieters van NVA... Schoon om te zien en eigenlijk dacht ik: Waarom stond Caroline Gennez vorige zondag in het groot debat en niet Frank Vandenbroucke...
__________________
Wanneer de zon opkomt, totdat zij ondergaat!
Met citaat antwoorden
  #11  
Oud 9th June 2010, 13:58
jan voorspoels jan voorspoels is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: NIJLEN
Posts: 91
idem als Believing Bart:

Hoe is jullie voorkeur gespijsd?

vanuit ideologie; standpunten; campagne(/media)heerschappij; angst; bezorgdheid; de zogenaamde politieke wind;...?

Laat u horen want ik/wij zijn curieus.
Met citaat antwoorden
  #12  
Oud 9th June 2010, 17:10
Thomas.Wynants Thomas.Wynants is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Nov 2009
Locatie: Retie
Posts: 57
Ik durf gerust te zeggen dat ik zondag op N-VA zal stemmen.

Dit is ook niet de eerste keer dat ik dit zou doen. Ik ben lid van N-VA van af 2002 omdat ik me bij deze partij het meeste thuis voel.

De redenen om me "thuis" te voelen bij die partij zijn bijvoorbeeld:

- Splitsen?
Splitsing van het land bij een vorming van Europa. Vertaald, stap per stap gaan we in Europa een "Verenigde Staten van Europa" vormen net zoals de VSA. Hierin kan Vlaanderen naar mijn mening en de mening van N-VA wel degelijk als aparte staat functioneren. Taal en cultuur zal hier de maatschappelijke drager worden. De rode draad doorheen de vorming als het ware. Natuurlijk kan je dit niet zomaar verwezenlijken dus gaan ze dit willen doen via het confederalisme. Merendeel bevoegdheden naar de gewesten dus.

- Milieu?
We betalen veel te veel voor onze energie. N-VA staat ervoor om een Vlaamse energiemaatschappij op te richten zodat de Fransen niet meer met onze centjes kunnen gaan lopen.

- Werk?
N-VA wil de wettelijke pensioenleeftijd optrekken. Als we naar onze buurlanden kijken is dit een logische stap. Ook wil het deels van onze brugpensioenen af. Dit kan ik begrijpen: sommige kunnen reeds op hun 51 jaar met brugpensioen. Dit vind ik veel te jong! Ik geloof erin dat een degelijke ondersteuning deze mensen een nieuwe baan kan bezorgen.

- Sport?
Ik als lid van een sportieve cel van een voetbalclub vind dit 1 van de belangrijkste pijlers en al deels verwezenlijkingen. Met het oprichten van een Vlaamse Trainersschool hebben de verschillende sporttakken een degelijke ondersteuning verkregen. Alleen de uitbouw van deze VTS moet nog verbeteren. N-VA hamert erop dat de begeleiders (lees: trainers) meer en beter geïnformeerd en dus deels ook gediplomeerd "moeten" zijn. Via subsidies en de VTS kan dit gerealiseerd worden. De jeugd kan er alleen maar beter van worden. Ook de inschakeling van sportfunctionarissen via het VTS kan een serieuze ondersteuning bieden.

Bij deze enkele puntjes die mij voor N-VA deden en doen kiezen.
Met citaat antwoorden
  #13  
Oud 10th June 2010, 02:13
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: L'burg
Posts: 16,562
N-VA en Groen! scoren in Stemtest

N-VA en Groen! scoren in Stemtest


BRUSSEL - Al 700.000 mensen deden de Stem- test van De Standaard Online. Daarin scoren N-VA en Groen! goed.



De Stemtest die De Standaard Online bij het begin van deze verkiezingscampagne lanceerde, is een groot succes. Gisteren hadden al 700.000 bezoekers de test ingevuld, een informatief spel waarbij de deelnemer aan de hand van dertig stellingen zijn ideeën kan toetsen aan de programma's van de zeven Vlaamse politieke partijen die nu in het parlement vertegenwoordigd zijn.

De Stemtest peilt niet naar de kiesintenties van de Vlamingen en wil ook het verkiezingsresultaat niet voorspellen, maar zegt wel iets over wat er bij de mensen leeft.

Twee op de drie deelnemers gaan akkoord met de stelling dat in crisistijd de economie voorrang moet krijgen op de staatshervorming. Nochtans zijn ook heel wat deelnemers het eens met stellingen die net een staatshervorming vereisen. Zo is een meerderheid voor een confederale staat waarbij het centrum van de macht bij de regio's ligt (52,3procent), voor een splitsing van de sociale zekerheid (62,2procent) en voor een louter protocollaire rol van de koning (68,6procent).

Dergelijke Vlaamsgezinde standpunten verklaren waarom veel deelnemers nogal wat overeenkomsten met de N-VA vertonen. Voor 22 van de 30 stellingen volgt een meerderheid van de bezoekers het standpunt van de partij van Bart De Wever. Groen! volgt op de tweede plaats met 19 op de 30 stellingen. Een meerderheid volgt CD&V en Open VLD in 18 op de 30 stellingen. SP.A (16 op 30), LDD (16 op 30) en Vlaams Belang (15 op 30) sluiten de rij.

Dat CD&V minder bekoort dan de N-VA heeft vooral te maken met stellingen zoals 'de koning mag voortaan enkel protocollaire en niet langer politieke taken vervullen' en 'euthanasie moet kunnen voor dementerenden die vooraf een wilsverklaring hebben afgelegd.' CD&V antwoordt daar als enige partij telkens 'niet akkoord', tegen een grote meerderheid in.

Aan de linkerzijde scoort Groen! beter dan de SP.A, omdat een meerderheid zich kan vinden in het idee dat alle geïntegreerde illegalen een verblijfsvergunning moeten krijgen en dat de kinderbijslag afhankelijk moet worden van het inkomen van de ouders. SP.A pleit daar niet voor.


Blog DS, 10-06-2010
__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you
down to their level and beat you with experience." (c)TB
Met citaat antwoorden
  #14  
Oud 12th June 2010, 13:18
wim leenaerts's Avatar
wim leenaerts wim leenaerts is offline
Prime Integrator
 
Geregistreerd op: Nov 2004
Locatie: Beerse city
Posts: 1,633
Citaat:
Zoveel stemmen op NVA, ook hier op dit forum. Kunnen de stemmers misschien toelichten waarom?

En naar de motivatie van de 3 VB'ers ben ik ook wel benieuwd...

Edit: ter info.
Toen ik het net het papier wilde wegdoen, bemerkt ik de kiesfolder van Alexandra Colen (VB) en al in de tweede alinea stond er het volgende: 'Er was maar één politicus die tegen de instelling van een 'nationale dag ter bestrijding van de homofobie' stemde.
Je mag eens 3x raden wie die politicus was...
Ze stemde ook tegen de wet over 'medisch begeleide voorplanting' (zoals in vitro bevruchting) omdat ze o.a. vreest voor het verwekken van kinderen van dode ouders.
Qué?
Ze heeft ooit ook voor de deur van de kardinaal gestaan om aan te klagen dat 'kinderen in Katholieke scholen werd aangeleerd om condooms over kunstpenissen te trekken'.
Het spreekt voor zich dat ze ook geprotesteerd heeft tegen abortus, naar eigen zeggen uit respect voor het leven. Zij heeft duidelijk het programma 'tienermoeders' niet gezien waarbij o.a. een moeder was die het vertikte om te stoppen met roken tijdens haar zwangerschap en ze heeft vermoedelijk ook nog nooit contact gehad met slachtoffers van een verkrachting of incestslachtoffers met zwangerschap als gevolg.
__________________
"De jeugd van tegenwoordig houdt alleen maar van luxe, heeft slechte manieren en veracht de autoriteit.
Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..."
- Socrates, 2400 jaar geleden... -

Laatst aangepast door wim leenaerts : 12th June 2010 om 14:59.
Met citaat antwoorden
  #15  
Oud 13th June 2010, 12:11
Ian.Sourdeau's Avatar
Ian.Sourdeau Ian.Sourdeau is offline
Live Strong Fight Hard
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Geel
Posts: 107
NVA

Vooral uit een Vlaams behoudende gedachte. Maar niet te extreem rechts, maar Vlaanderen meer bevoegdheden... En den Barry weet van aanpakken, als hij de kans krijgt...

Genoeg gezever, nu actie!
__________________
Pain Is Only Temporary, Pride Is Forever.

Semper Fidelis
Met citaat antwoorden
  #16  
Oud 14th June 2010, 09:45
Paulien.Detailleur Paulien.Detailleur is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Vorselaar
Posts: 127
Thumbs up Alexandra Colen krast op bij slecht resultaat

Alexandra Colen (VB) krast op bij slecht resultaat

Alexandra Colen, zondag lijstduwer op de Antwerpse Kamerlijst van het VB, emigreert naar de VS, Canada, Nieuw-Zeeland of Australië indien haar partij op 13 juni een slechte beurt maakt. De huidige ‘volksverhuizing van historisch ongekende omvang’ zoals de politica in haar nieuwsbrief schrijft, is de directe aanleiding om zelf migrant te worden.

Door Tom Cochez
09 June 2010


Alexandra Colen zoekt ver buiten de grenzen van Vlaanderen een nieuwe thuis als de verkiezingen tegenvallen.
Het zijn drukke dagen voor de VB-politica. Maandag was Colen nog in de weer met het openbaar verscheuren van kranten op de Antwerpse Groenplaats en nu laat ze weten dat ze haar koffers wil pakken. In haar nieuwsbrief kondigt ze immers aan dat ze Vlaanderen vaarwel zegt, indien “ons volk niet ontwaakt”. Die laatste omschrijving is voor Colen synoniem met een verkiezingsoverwinning van het VB.

Naturisme

Dat de politica daarmee, in een week tijd meer doet dan tijdens de hele voorbije legislatuur, heeft alles te maken met haar strijdplaats. Sinds jaar en dag krijgt Colen een verkiesbare plaats op de VB-lijst, maar deze keer zal ze het op eigen kracht moeten doen. Met voorkeurstemmen dus en dan helpt elke verschijning in de media, zelfs al scheur je de kranten vervolgens kapot.

Hoewel de familie Colen het naturisme vroeger hoog in het vaandel droeg, steigert ze bij het zien van pornografische afbeeldingen. Naakt op bed de kiezer verleiden, zoals sommige partijgenotes doen, is voor Alexandra dan ook een gruwelijke gedachte. Daarom gooit ze het over een andere boeg: zelf migrant worden.

Laatste kans

In het artikel met als kopje ‘Doe het goed, Geert!’, toont ze zich bijzonder pessimistisch over de toekomst van Vlaanderen. “We zitten midden in een volksverhuizing van historisch ongekende omvang waarbij onze bevolking op nauwelijks één generatie helemaal vervangen wordt door een andere bevolking en er een einde komt aan de christelijke beschaving in Europa”, schrijft Colen, er niet geheel ten onrechte op wijzend dat ze zowat de enige is die dat vaststelt.

“Indien Wilders het beter doet dan voorspeld, is er nog hoop. Indien het VB zondag beter doet dan voorspeld, is er nog hoop. Enkel een overwinning van de islam-kritische partijen kan het tij nog keren. Zowel voor Nederland als voor Vlaanderen zijn het vandaag en zondag de verkiezingen van de laatste kans”

En dan komt de aap uit de mouw: Alexandra Colen dreigt ermee het land in de steek te laten. “Als ons volk niet ontwaakt, is de situatie onomkeerbaar en wordt het tijd om aan emigreren te denken en het voorbeeld te volgen van de vele duizenden die Europa nu reeds verlaten voor Amerika, Canada, Nieuw-Zeeland of Australië.”

De Indianen, Maori’s of Aboriginals zullen haar zonder twijfel een warm welkom heten.

Bron: www.apache.be

So long, farewell, auf wiedersehen, goodbye?
Met citaat antwoorden
  #17  
Oud 20th June 2010, 22:44
BjornBlommé BjornBlommé is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2006
Locatie: balen
Posts: 55
Ik denk dat veel mensen op NVA gestemd hebben omdat Bart De Wever bv. mee heeft gedaan aan 'De Slimste Mens'. Zijn dialogen met Rik Torfs,... hebben van hem een 'TV-figuur' gemaakt. Ik denk dat mensen sneller geneigd zijn om te stemmen op mensen die ze op TV zien... Ze leren deze persoon beter kennen naar gelang de 'rol' die hij uitoefent (Bart was in dit programma een 'droogstoppel' die toch mensenharten kon veroveren). Door mee te doen aan zulke programma's wordt hij ook door jongvolwassenen (wij) meer gezien en gehoord.

Siegfried Bracke heeft volgens mij om dezelfde reden zeer veel stemmen behaald (toevallig dezelfde partij?)

Wat met Rik Torfs dan? Ik denk dat dit schaap (CD&V) al verdronken was vooraleer Rik Torfs erin stapte en dus bijgevolg niet veel stemmen haalde.

Ik denk dat niet veel mensen effectief naar 'Het grote debat',.. hebben gekeken en naargelang het verloop hiervan hun keuze hebben gemaakt.

Persoonlijke mening natuurlijk
__________________
Wie in de wereld leeft zonder zicht bewust te worden van de betekenis van de wereld, dwaalt door een enorme bibliotheek zonder de boeken aan te raken
Met citaat antwoorden
  #18  
Oud 21st June 2010, 22:09
Believing Bart Believing Bart is offline
99% leerkracht
 
Geregistreerd op: Oct 2006
Locatie: H'thals
Posts: 691
Vraag die mij ook wel bezig houdt: Hoe lang houdt Rik Torfs het uit in de politiek? Want minder nog Bracke is Torfs iemand die 'in de lijn van de partij' kan spreken en 'zijn mond kan houden'. Torfs is een denker en denkers moeten vrij kunnen denken los van partijstandpunten. Komt daarbij dat Torfs zelf meer pleit voor denkwerk in de politiek, maar dat wringt uiteraard met het 'ik-denk-alleen-maar-aan-de-volgende-verkiezingen'-syndroom waaraan onze politiek lijdt.
__________________
Wanneer de zon opkomt, totdat zij ondergaat!
Met citaat antwoorden
  #19  
Oud 19th October 2010, 13:29
Jelle Eyselbergs Jelle Eyselbergs is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Bouwel
Posts: 45
Ik heb wel niet gestemd wegens in coma maar ik zou toch voor de sp.a stemmen. En dan gewoon omdat ik mij kan vinden in het sociaal gedachtengoed niet vanwege de een of de andere politieker. Momenteel zijn ze allemaal niet goed bezig maar ik heb er niet zo'n last van dus laat ze maar wat verder prutsen. Ik ben wel ten zeerste tegen een splitsing dus hopelijk komt dat er niet van. Wie het gaat oplossen, geen idee.
Met citaat antwoorden
  #20  
Oud 19th October 2010, 15:50
jurgen jurgen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Lille
Posts: 99
Nu dit topic toch omhoog gehaald is zal ik mijn vraag ook maar ineens stellen?
Wat zijn zo de redenen waarom je (iedereen die zich aangesproken voelt) het land niet zou willen splitsen, als het niet gaat dan gaat het niet.

(En "we zijn nu al zo klein" vind ik geen argument, er zijn ruim 10 landen die kleiner zijn en 12 landen met minder inwoners dan Vlaanderen (niét België).
Ik ben zeer benieuwd.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 10:53.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.