actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Gezondheid
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 17th October 2017, 22:18
Emily B*erinckx Emily B*erinckx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2017
Locatie: België
Posts: 34
Studente kan waarschijnlijk niet meer lopen na extreem gebruik van lachgas

Studente kan waarschijnlijk niet meer lopen na extreem gebruik van lachgas

Een 20-jarige Australische studente kan waarschijnlijk nooit meer stappen na intensief gebruik van lachgas. De jonge vrouw kon blijkbaar niet genoeg krijgen van de lachgaspatronen en gebruikte op een week tijd zo’n 360 lachgascapsules die haar ruggenmerg hebben beschadigd.

De studente is nu aan het revalideren en ondergaat een revalidatietraject waarin ze opnieuw leert lopen. De artsen die de vrouw behandelen zijn niet zeker of de vrouw ooit volledig gaat herstellen.

Lachgas is aan een opmars bezig en wordt vooral gebruikt door jongeren. De populaire drug is een vluchtig snuifmiddel en geeft een aangename en euforische roes die van korte duur is.

Het inhaleren van lachgas veroorzaakt een zuurstofgebrek in de hersenen en de gevolgen ervan worden nog vaak onderschat. Zo kan er hoofdpijn, misselijkheid en braken optreden. Bij extreem gebruik, zoals in het geval van de Australische studente, kunnen zich dus ook neurologische problemen voordoen en kan zelfs de dood optreden.

Bron: www.vrt.be
Geraadpleegd op: 17/10/2017

Eigen mening: Ik moet eerlijk toegeven, toen ik de titel las moest ik zelf lachen. Lachgas gebruiken als drug? Het blijkt dat jongeren van tegenwoordig met steeds gekkere dingen tevoorschijn komen.
Maar het verhaal zelf is veel minder grappig. Ik sta er van versteld dat er nog steeds jongeren zijn die het gebruik van verdovende middelen oké vinden. Ik ben misschien heel naďef en denkt dat mijn leeftijdsgenoten slimmer zijn maar dit had ik me niet kunnen voorstellen.
Waar ik me nog het meest aan verbaas is dat zulke lachgaspatronen vrij via internet te koop zijn. Volgens verscheidene sites is het de hype van tegenwoordig.
Lachgas is geen drug en heeft tot zover geweten bij normaal gebruik geen verslavend effect. Het lijkt in mijn ogen op alcohol: het maakt de avond leuker en achteraf heb je er geen ernstige medische problemen van. Toch zijn er gezondheidsrisico's aan verbonden. Risico's die ik niet wil nemen gewoon om een avond je plezier te hebben.
Ik wil hierbij niet zeggen dat er een verbod moet komen. Wel dat jongeren nog meer gesensibiliseerd moeten worden. Er zijn maar weinig momenten die ik kan herinneren waarbij er aan mij verteld werd dat verdovende middelen gevaarlijk zijn. Het lijkt me alsof er nog te vaak wordt gedacht dat anderen er wel over zullen praten.

Voor zij die graag wat meer info willen over lachgas op deze link (https://drugsinfoteam.nl/drugsinfo/...lachgas-feiten/) vind je meer informatie.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 12:29.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.