actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > NASLAG > Focus op... > U.S.A.
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 21st April 2018, 18:13
Karolien H*eselmans Karolien H*eselmans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Veerle-Laakdal
Posts: 51
Student gewond na schietpartij bij protesten tegen wapengeweld

In de VS zijn vrijdag duizenden scholieren op straat gekomen uit protest tegen het wapenbeleid. Ze deden dat exact 19 jaar na de schietpartij in Columbine High School. De protestdag startte in mineur, toen een schutter een student uit Florida in de enkel schoot. De student verkeert niet in levensgevaar en de dader werd snel gevat.

Met 13 slachtoffers was de schietpartij in Columbine tot dit jaar de dodelijkste op een school in de VS ooit. Op 14 februari dit jaar vielen er 17 doden in de Stoneman Douglas High School in Parkland, Florida. Ook eind maart waren er al protesten tegen het wapengeweld. Onder meer de kleindochter van Martin Luther King sprak de menigte toen toe met een indrukwekkende speech.

Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20180421_03475551
Geraadpleegd op: 21 april 2018

Eigen mening
Ik vind het zeer erg dat er net op een protest tegen wapengeweld iemand met een wapen wordt bezeerd. Geweld in het algemeen is slecht. Je hoeft geen wapen te hebben om iemand (dood) neer te slaan. Ik vind het goed dat ze eindelijk, na de zoveelste schietpartij in een school, initiatief nemen om te protesteren tegen wapengeweld of de wapenwet. Zelf vind ik dat de wapenwet niet enkel verstrengd moet worden, maar dat de gewone mens in de verenigde staten geen wapen mag hebben. Enkel met een vergunning is het nog toegestaan. Vanuit mijn cultuur in België vind ik het vreemd dat mensen in de verenigde staten zomaar een wapen mogen hebben, ik vind dit uiterst gevaarlijk. Het is niet de eerste keer dat een kleuter het wapen van de ouders neemt, om er mee te spelen en per ongeluk iemand van zijn familie dood mee schiet. Hier gaat het dus niet enkel over het in bezit zijn van een wapen, maar ook over hoe de ouders omgaan met het wapen. Heb je kinderen in huis of tieners, leg dan niet het wapen waar het in het zicht ligt of op een voor de hand liggend plaats. Bewaar het ergens waar ze niet bij kunnen. Dan krijg je waarschijnlijk te horen: "Maar wat al er iemand ons gezin op ons domein komt aanvallen, dan kunnen we niet bij het wapen." Wat is er nu belangrijker, je kind dat zich kan verwonden met het wapen, elke dag? Of een kleine kans dat er iemand op jou domein komt om je aan te vallen? Ik zou wel weten wat ik moet doen in deze situatie.

Laatst aangepast door Karolien H*eselmans : 21st April 2018 om 18:24.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 22:56.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.