actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > VARIA > Polls
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Bekijk Resultaten Peiling: Vandenbroucke niet langer Minister van Onderwijs...
Terecht 4 36.36%
Ten onrechte 7 63.64%
Stemmers: 11. U mag niet stemmen in deze peiling

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 14th July 2009, 02:16
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: L'burg
Posts: 16,562
Vandenbroucke niet langer Minister van Onderwijs

Onbegrijpelijk of zelf gezocht?


SP.A-voorzitster Caroline Gennez wil Frank Vandenbroucke niet in de nieuwe Vlaamse regering als minister van Onderwijs. 'Onbegrijpelijk' vinden sommige De Standaard-lezers dat. Anderen vinden dat Vandenbroucke te weinig teamspeler was en het daarmee zichzelf onmogelijk heeft gemaakt.



Hugo Bavré:

'Er is moed voor nodig om Frank Vandenbroucke opzij te schuiven ondanks zijn goede staat van dienst en zijn bekwaamheid. Maar bekwaamheid alleen volstaat niet om minister te worden. Loyaal kunnen werken in teamverband is het allernoodzakelijkst, zeker in tijden van crisis.'


Gust Adriaensen:

'Als Vandenbroucke naast een ministerpost grijpt, heeft hij het uitsluitend aan zichzelf te wijten. Het is onbegrijpelijk dat een hoogbegaafde man als hij niet inziet dat hij met zijn pedante stijl veel mensen sterk op de zenuwen werkt. Misschien vindt hij nu de tijd om zich daarover te bezinnen om over twee jaar met nog grotere autoriteit deel te gaan uitmaken van de federale regering.'


Paul Quartier:

'Het is duidelijk, als we de keuze van de SP.A-ministers overlopen, dat Steve Stevaert helemaal terug is. Lieten werd ooit door Stevaert naar de topfunctie bij De Lijn geleid. Smets werd ooit door Stevaert weggehaald bij de dienst Vreemdelingenzaken om Brussels minister te worden. Caroline Gennez tenslotte, die voor de buitenwereld de touwtjes in handen heeft, is zelf schatplichtig aan Stevaert: ze werd door hem uit Limburg naar Mechelen overgeheveld om daar orde op zaken te zetten. Stevaert doet dus weer mee, voorlopig achter de schermen. Vandenbroucke zal het geweten hebben.'


Norbert D'hiet:

'Blijkbaar is er een tendens binnen de partijen om voor ministersposten managers te kiezen die hun bestuurscapaciteiten al bewezen hebben, eerder dan vakpolitici die zich alleen maar hebben laten opmerken in het parlement. Toch spijtig dat twee degelijke bestuurders zoals Frank Vandenbroucke en Dirk Van Mechelen, om verschillende redenen, hun werk niet kunnen voortzetten.'


Felix Van Meerbergen:

'Al ben ik een overtuigd christendemocraat, volgens mij was Vandenbroucke de beste minister van Onderwijs ooit. En hij moet eruit. Doodjammer. Bedankt Frank.'


Fred Heynderickx:

'Ik heb voor het eerst op de SP.A gestemd, op Frank Vandenbroucke, maar het zal de laatste keer zijn. Ik kan niet begrijpen dat een kandidaat met bewezen kwaliteiten zo wordt opzijgezet.'


Gert Cools:

'Het blijft onbegrijpelijk dat Onderwijs niet naar Frank Vandenbroucke gaat. De belangrijkste Vlaamse bevoegdheid, 40procent van het budget, toevertrouwen aan iemand die nog alles moet bewijzen. Ten koste van iemand die over alle partijgrenzen heen gerespecteerd wordt.'


Eddy Wolfs:

'Al voelde ik iets in de lucht hangen, toch verwondert het me dat zo'n bekwaam iemand als Frank Vandenbroucke naast het net vist. Ik vond hem één van de intelligentste onder de politici van de laatste jaren. Al wil ik daarmee geen afbreuk doen aan zijn opvolger.'


Luna Wauters:

'Wat heb je aan de slimste van de klas wanneer die zijn verstand te veel gebruikt om op slimme maniertjes lastig te doen? Frank Vandenbroucke is zo doordrongen van zijn eigen grote gelijk dat hij vergeet dat teamwork ook erg belangrijk is en dat een hechte goep sterker is dan één slimme mens.'


DS, 13-07-2009
__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you
down to their level and beat you with experience." (c)TB

Laatst aangepast door Barst : 14th July 2009 om 02:20.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 31st July 2009, 12:13
liesanne.adriaenssens liesanne.adriaenssens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: mortsel
Posts: 115
Persoonlijk vind ik dat Vandenbroucke echt goed was als minister van Onderwijs. Ik vind het echt spijtig dat hij het niet wordt, vele verkozen hem voor die positie.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 19:28.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.