actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 13th December 2006, 11:38
sarabollen
Gast
 
Posts: n/a
Belg krijgt niet (altijd) wat hij wil

Toen ik onderstaand artikel, vandaag, woensdag 13 december 2006 op www.standaard.be las, voelde ik een walging opkomen tegenover mijn medemensen. Ik voelde me er zelf slecht door worden. Verlangen wij zoveel van elkaar? Is dat materialisme dan zo belangrijk? Het gaat er precies maar om: als het maar duur en leuk is. Terwijl er zoveel mogelijk is om met kleine dingen iets aan onze medemens te tonen.


Belg krijgt niet (altijd) wat hij wil

De Belg vindt het leuk om trips of reizen cadeau te krijgen. Helaas wordt die wens zelden ingewilligd.

Een reisje is de enige cadeaucategorie die wel in de top vijf van de meest gewenste geschenken staat, maar niet in de lijst van meest gegeven cadeaus.

,,Er zijn duidelijk opportuniteiten in deze markt'', zegt Koen De Staercke van Deloitte. ,,Natuurlijk zijn reizen als geschenk vrij duur, maar je kan ook denken aan citytrips, verwenweekends en wellnessarrangementen.'' Het snelgroeiende bedrijf Weekendesk bewijst met de Bongo-geschenkdoosjes dat er inderdaad veel vraag is naar dergelijke producten.

Opmerkelijk is dat veel mensen niet krijgen wat ze graag willen hebben. Meer dan veertig procent van de vrouwen koopt kleding voor hun partner, terwijl maar 25 procent van de mannen dat op zijn verlanglijst heeft staan. Hetzelfde geldt voor cosmetica: een favoriete gift van vrouwen, maar de meeste mannen zitten er niet op te wachten. Mannen krijgen liever computerapparatuur, maar minder dan vijf procent van de vrouwen honoreert die wens.

Andersom krijgen vrouwen minder kleding van hun mannelijke partners dan ze graag zouden willen. Meer dan veertig procent van de mannen koopt cd's of dvd's voor hun partner, terwijl minder dan dertig procent dat wenst. Vrouwen hebben liever juwelen, maar die worden dan weer niet door mannen gekocht.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 07:51.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.