actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Wetenschap
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 6th December 2015, 15:08
Kaat.v*nruiten Kaat.v*nruiten is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Schilde
Posts: 21
Arrow 'Onderzoek: er bestaan geen mannen- of vrouwenhersenen'

Onderzoek: er bestaan geen mannen- of vrouwenhersenen

Door: redactie
1/12/15 - 21u36 Bron: ANP

Lang hebben veel wetenschappers aangenomen dat de hersenen van vrouwen en mannen verschillend waren. Een groep internationale wetenschappers onder leiding van de psychobiologe Daphna Joel van de universiteit in Tel Aviv heeft geconstateerd dat die stelling onjuist is.
De bevindingen van de onderzoekers zijn te lezen in een publicatie van de Amerikaanse nationale academie van wetenschappen.De onderzoekers bekeken onder meer 1400 MRI-scans van hersens van zowel mannen als vrouwen.

Zij bekeken de hersenen als geheel, zonder specifiek individuele eigenschappen zoals omvang en verschillen in kleur aan te wijzen. Slechts een zeer beperkt aantal van de bestudeerde hersens bevatte delen die specifiek mannelijk of vrouwelijk waren.

Verreweg het grootste deel was een mix van eigenschappen. De breinkijkers zijn van mening dat de neiging van wetenschappers om altijd alles in vrouwelijk en mannelijk te verdelen waarschijnlijk onjuist is. Wetenschappelijk gezien is gewoon iedereen anders.

Bron: http://www.hln.be/hln/nl/961/Wetens...nhersenen.dhtml

Eigen mening:
Het wetenschappelijk verschil tussen mannen en vrouwen heb ik altijd al een interessant onderwerp gevonden. Zelf ben ik altijd al van mening geweest dat de opvoeding heel veel doet met de ontwikkeling van een persoon. Zo worden jongens en meisjes meestal anders opgevoed. Zoals dat meisjes bijvoorbeeld met poppen en keukentjes leren spelen. Jongens krijgen autootjes en actiefiguren om mee te spelen. De baby's en kinderen krijgen wat ze moeten worden, meegegeven met de paplepel. Wat je kan en niet goed kan wordt denk ik in de meeste gevallen bepaald door wat er al van je verwacht werd tijdens de opvoeding. Heel verrast ben ik daarom niet met het resultaat van het onderzoek.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 11:43.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.