actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 20th September 2012, 09:45
Ann.Cornelis Ann.Cornelis is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Wuustwezel
Posts: 127
Nummer 2 Sharia4Belgium aangehouden

Hicham C., de plaatsvervanger van Fouad Belkacem bij de radicale moslimbeweging Sharia4Belgium, is aangehouden voor het aanzetten tot haat. Dat meldt de krant De Standaard.

Hicham C. werd na een huiszoeking in zijn woning meegenomen door de polite en voor de onderzoeksrechter geleid, waarop hij werd aangehouden.

Er zouden volgens het gerecht voldoende aanwijzingen zijn dat Hicham C. aan de basis ligt van het gewelddadige protest in Borgerhout van afgelopen weekend. Toen werden zo'n 230 jongeren opgepakt, die protesteerden tegen de anti-islamfilm 'Innocence of Muslims'.

Bron: http://www.hln.be/hln/nl/1275/Islam...ngehouden.dhtml
--------------------------------------------------------------------------

Persoonlijk wekt dit artikel redelijk wat onrust bij mij op. Ik had al eerder een keer iets gelezen (in het tijdschrift Knack) over de leiders van Sharia4Belgium (in Egypte). Het was een interview waarbij de geïnterviewde man zaken zei zoals "ons doel is totale werelddominantie" en "u zal branden in de hel". Dat laatste zei hij zelfs tegen de interviewer. Sindsdien maakt het me allemaal wat bang.

In het artikel staat dat Sharia4Belgium (deels) verantwoordelijk is voor de rellen in Borgerhout als reactie op de film 'Innocence of Muslims'. Ik heb de film zelf nog niet gezien, maar ik begrijp wel dat het frustratie opwekt bij de moslims, maar die rellen lijken me wat extreem...
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 24th September 2012, 21:18
NicoGuitard NicoGuitard is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Grobbendonk
Posts: 103
Hoe hard ik ook mijn best doe, ik snap niet waarom mensen verdienen te sterven omdat er in één of ander budgetfilmpje iets slecht gezegd wordt over Mohammed.
Over elke andere religie worden veel ergere zaken gezegd en daar halen gelovigen eens hun schouders voor op. Als de Islam inderdaad een vredelievende godsdienst is
zou ik verwachten dat ze hun ongenoegen op een andere manier uiten. Met een protestmars, het massaal versturen van brieven of zelfs een boycot van Amerikaanse producten zou je veel meer bereiken zonder dat daar mensen voor dienen te sterven. De reacties die volgen op het filmpje zijn fel overdreven en kunnen volgens mij op geen enkele manier goedgepraat worden.
De film kan je trouwens hier bekijken:

http://www.youtube.com/watch?v=MAiOEV0v2RM
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 15:31.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.