actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 24th November 2014, 11:52
iman.b*ukayouo iman.b*ukayouo is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Vorselaar
Posts: 25
"Betrek Afghaanse vrouwen meer bij toekomst land"

Afghaanse vrouwen worden nauwelijks betrokken bij overleg over de toekomst van hun land, concludeert Oxfam Novib in een maandag gepubliceerd rapport. "Bereikte verbeteringen in de positie van vrouwen sinds de val van de Taliban zouden zo in de onderhandelingen weer kunnen worden opgeofferd", concludeert de organisatie.

Oxfam baseert zich op informatie over bekende vredesoverleggen tussen de Taliban, de Afghaanse overheid en de internationale gemeenschap sinds 2005.

"Bij niet één overleg tussen Taliban en de internationale gemeenschap was een Afghaanse vrouw aanwezig. Bij gesprekken tussen de Afghaanse overheid en de Taliban was slechts twee keer een vrouw aanwezig", aldus de organisatie.

De radicaalislamitische Taliban zwaaiden jarenlang de scepter in Afghanistan. Ondanks de westerse interventie in het land zijn de extremisten nog volop actief.

Bron: http://www.demorgen.be/buitenland/-...-land-a2129837/

Eigen mening: Ik denk dat het wel vrij bekend is dat in de landen waar de radicaalislamitische Taliban veel aan de macht was, de vrouw toch vaak een onderdanige rol toegespeeld kreeg. Nu dat niet meer zo is vind ik ook dat ze de vrouwen meer bij de toekomst plannen van hun land moeten betrekken. Over het algemeen zie je eigenlijk vrij weinig vrouwen een hoge rol in nemen in de politiek ook in het westen. Dit zouden er veel meer moeten worden, zeker ook omdat nu mannen beslissingen maken over vrouwen zaken. Het zou in een evenwichtig balans moeten zijn hoeveel vrouwen er hoge plaatsen innemen en hoeveel mannen. Op deze manier kan het naar mijn mening alleen maar verbeteren. Want de mannen doe nou niet bepaald een geweldig werkje als je over de jaren heen kijkt naar al het geweld. Natuurlijk zijn er ook wel goede aspecten, maar ik geloof met een 50/50 verdeling zou dit een stuk beter zijn.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 19:19.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.