actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 8th December 2014, 12:00
Jill.V*rstrepen Jill.V*rstrepen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Kessel
Posts: 109
Doodstraf voor acht ‘terroristen’ uit China

Een Chinese rechtbank heeft maandag acht mensen ter dood veroordeeld wegens twee terreuraanvallen waarbij dit voorjaar meer dan veertig doden vielen. Dat meldt de Chinese staatspers.

De aanslagen vonden plaats in de regio Xinjiang, waar het Chinese Han-volk ongemakkelijk samenleeft met de Toerkmeense moslimmeerderheid van Oejgoeren. Vijf andere beklaagden kregen levenslang, nog eens vier andere zware celstraffen.

De aanvallen vonden plaats op 30 april en 22 mei, telkens in de regionale hoofdstad Urumqi. De eerste terreurdaad viel samen met een bezoek aan de provincie van staatspresident Xi Jinping, en kostte één mensenleven. De tweede aanslag, in een winkelstraat, leverde een balans op van 39 doden en meer dan 90 gewonden.

Bron: De Standaard, http://www.standaard.be/cnt/dmf20141208_01417693

Datum: 8/12/2014

Eigen mening: De daders moeten sowieso gestraft worden, maar de doodstraf vind ik niet de ideale straf. Persoonlijk ben ik geen voorstander voor de doodstraf. Ik vind het heel onmenselijk en zo zien de daders ook niet wat ze verkeerd hebben gedaan. Zij hebben zoveel leed veroorzaakt voor velen mensen en dan komen ze er eigenlijk ‘makkelijk’ vanaf. De doodstraf is verschrikkelijk, maar een levenslange opsluiting is nog erger, dus vind ik dat ze de vrijheid van de daders moeten afnemen en ze moeten opsluiten voor een heel lange periode. Zo zien ze misschien toch wat ze fout hebben gedaan en kunnen ze misschien nog een tweede kans krijgen om te laten zien dat de gevangenis hun verandert heeft. Ik hoop dus dat het straffen met de doodstraf zo snel mogelijk uit de wereld verdwijnt.

Laatst aangepast door Jill.V*rstrepen : 8th December 2014 om 12:26.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 00:31.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.