actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 7th March 2013, 13:02
R*ni Van Eemeren R*ni Van Eemeren is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2012
Locatie: beerse
Posts: 105
"Help onze tieners, stigmatiseer ze niet"

"Help onze tieners, stigmatiseer ze niet"

Frederik Defossez Sinds begin deze week zijn er in het straatbeeld van New York affiches te zien die tienerzwangerschappen moeten ontmoedigen. Ze tonen kleine kinderen met een opvallende slogan. Ouderschapsorganisaties noemen de campagne "vijandig en stigmatiserend".

Onder meer de organisatie Planned Parenthood reageert verbolgen op het initiatief van de stad New York. "In plaats van de jeugd te stigmatiseren, zou het beter zijn om hen hen te helpen", zegt vicevoorzitter Haydee Morales in de Amerikaanse pers. "Het geld dat de stad besteedt aan die affiches zou beter gegaan zijn naar seksuele voorlichting en toegang tot de gezondheidszorg voor onze tieners." Vooral de naar eigen zeggen "vijandige" slogans bij de foto's stuit Morales tegen de borst.
•"Mama, om heel eerlijk te zijn. De kans is groot dat hij niet bij je blijft. Wat moet er dan met mij gebeuren?"
•Papa, de komende 20 jaar zal je geld moeten betalen om mij te onderhouden."
•"Ik heb dubbel zoveel kans om mijn diploma niet te halen, net omdat ik geboren werd toen jij nog een tiener was."
•"Heb je een goede job? Want ik kost duizenden dollar per jaar."

In een radio-interview verdedigt burgemeester Michael Bloomberg de agressieve campagne. "We willen de jongeren alleen maar aantonen dat er veel risico's schuilen in het opvoeden van kinderen." Lang genoeg wachten met het beginnen aan kinderen moet volgens Bloomberg de beste beslissing zijn van de jonge New Yorkers.

Uit cijfers van 2011 blijkt dat het aantal tienerzwangerschappen in New York op tien jaar tijd met ruim 27 procent is gedaald. Maar volgens Planned Parenthood is dat gebeurd zonder agressieve campagnes.

Bron: Deredactie.be
Datum: 07/03/2013

Eigen mening:

Ik vind dit absoluut geen goede actie. Het is vooral een heel aanvallende campagne. De foto's van de kinderen zijn al enorm aangrijpend, laat staan de zinnetjes die erbij staan. Ik begrijp dat een staat tienerzwangerschappen wilt vermijden uit bezorgdheid voor de kinderen en de tienerouders, maar dit kan ook wel op een anderen manier. Zoals het artikel zegt, kan de staat veel beter het geld van de affiches in sessies van seksuele opvoeding steken.
Trouwens, niet elke tienerzwangerschappen zijn niet altijd ongewenst. Het kan goed zijn dat een tienermoeder perfect voor haar kind kan zorgen.
Daarom vind ik deze campagne ook kwetsend naar kinderen van een tienerzwangerschap en de tienermoeders toe.

Laatst aangepast door R*ni Van Eemeren : 7th March 2013 om 13:10.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 7th March 2013, 17:58
I*ngborg.keynen I*ngborg.keynen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Zandhoven
Posts: 133
Ik ben het absoluut met Rani eens. Dit kan niet!
De meeste tienermoeders worden niet bewust zwanger, meestal is het een ongelukje. We moeten tienerzwangerschappen voorkomen door meer preventie en het onderwerp op een aanvaardbare manier bespreekbaar te maken. Niet door meisjes te choqueren of aan te vallen. Door deze campagne gaan andere meisjes hun vriendinnen die tienermoeder zijn alleen maar vuil bezien. Deze jonge dames hebben het al zo moeilijk en ze nemen daarbovenop de moedige, en naar mijns inzien de juiste, beslissing om het kind te houden. We moeten ze daarom niet gaan bestempelen als het uitschot van de maatschappij.
De tienermoeders die er zijn verdienen hulp en steun, vooral van ouders en naaste familie. En de politiek moet beseffen dat ze niet zo abrupt mogen zijn om niet nog erger “rampen” te veroorzaken.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 05:55.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.