actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 5th October 2013, 14:51
S*phie.Copmans S*phie.Copmans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Vorselaar
Posts: 37
Aanval op al-Shabaab-kamp in Somalië

Aanval op al-Shabaab-kamp in Somalië

Buitenlandse troepen hebben een basis van de islamistische al-Shabaab in Somalië aangevallen. Wie de aanval beval, is onduidelijk. Er viel minstens één dode.

De raid vond deze nacht plaats en werd uitgevoerd vanop zee. Ze was gericht op de zuidelijke stad Barawe. Verschillende militanten, die beweren bij al-Shabaab en al-Qaeda te behoren, waren het doelwit.

De extremistische beweging eiste een aanval op een winkelcentrum in Kenia van vorige maand op. 67 mensen kwamen toen om. Strijders van al-Shabaab vielen Westgate in Nairobi binnen en schoten op de mensen in het winkelcentrum. Ze hielden honderden burgers voor enkele dagen gevangen.

De Verenigde Staten en Frankrijk hebben de voorbije jaren al kuststreken in Somalië aangevallen. Voorlopig wil geen enkel Westers land reageren.

Bron: De Standaard (http://www.standaard.be/cnt/dmf20131005_00776161), 05/10/2013

Mening:
Ik vind het ten eerste al schandalig dat dit gebeurt. Ik vind het dan ook nog eens schandalig dat niemand hierop ingaat. Er bestaat een organisatie die toekijkt op de veiligheid en de mensenrechten en zij doen hier niets aan? (de Verenigde Naties) Zoals op deze website vermeld staat, heeft de VN volgende doelstellingen:
- de bevordering van de internationale vrede en veiligheid;
- de ontwikkeling van vriendschappelijke relaties tussen naties;
- samenwerking bij het oplossen van internationale problemen;
- het bevorderen van de naleving van de mensenrechten.
Geen enkele doelstelling wordt hier nagestreefd. Er zijn doden gevallen en de VN wilt hier niet tussenkomen? Ik vind dit schandalig! De Verenigde Staten en Frankrijk hebben de voorbije jaren al wel kuststreken in Somalië aangevallen, maar nu wilt er niemand reageren. Ik weet dat een ideale wereld niet makkelijk na te streven is, maar er zijn in de afgelopen 2 maanden al 68 doden gevallen door dergelijke aanvallen door deze extremistische beweging! Ik hoop dus dat er zo snel mogelijk iets geprobeerd wordt om deze aanvallen te stoppen zodat er terug vrede kan terugkeren.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 23:47.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.