actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 2nd December 2007, 22:58
Laurianne Laurianne is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2006
Locatie: Schilde
Posts: 93
17% Belgen te arm voor de dokter

Eigenlijk is dit toch een spijtige zaak dat 17% van de Belgen niet naar de dokter kan als het nodig is omdat dit een te hoge uitgave is in hun budget.
België heeft een goede gezondheidszorg, iedereen heeft toch het recht om betaalbaar naar de dokter te kunnen gaan.
Vroeger waren er enkele dokters die patiënten gratis behandelden omdat ze wisten dat deze mensen het financieel niet aankonden.
Tegenwoordig is het leven echt duur, je betaalt zelfs 2 euro voor een brood dat je dagelijks nodig hebt.
Bij armere mensen gaat er 36% van hun maandinkomen naar de huur van hun woning. Dit is toch wel veel.
Kinderen die laaggeschoolde ouders hebben maken minder kans om naar het hoger onderwijs te gaan.
Bijgesloten Plaatje(s)
 
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 2nd December 2007, 23:04
Laurianne Laurianne is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2006
Locatie: Schilde
Posts: 93
Bronvermelding vergeten:
Gazet Van Antwerpen
30/11/07
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 3rd December 2007, 20:06
maarten.gilops maarten.gilops is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Sint-Lenaarts
Posts: 73
Het is een zeer spijtige zaak dat armen mensen hun dokterkosten niet kunnen betalen. Dit is natuurlijk zeer slecht voor deze mensen, want als hun niet laten verzorgen blijft hun ziekte aanslepen, waardoor het nog meer kost als ze dan toch besluiten om naar de dokter te gaan. Als men de laagste inkomens gratis ziekenzorg zou aanbieden denk ik dat dit een goede zaak zou zijn voor de mensen zelf, maar ook voor de economie. Als die mensen werken worden ze sneller terug beter en kunnen ze sneller terug gaan werken, daarboven komt dan ook nog dat ze veel minder zorgen zullen hebben. Waardoor op zijn beurt ze weer minder stress zullen hebben, wat ook wel een positieve invloed zal hebben op hun gezondheid.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 4th December 2007, 12:36
thomas.marivoet thomas.marivoet is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Herentals
Posts: 47
Ik vind het persoonlijk wel vreemd dat er nog steeds mensen zijn die dit niet kunnen betalen. Normaal gezien, dacht ik toch, kunnen mensen die zeer beperkte financiële middelen hebben, tegen een (nagenoeg) volledig terugbetaald tarief naar de dokter gaan. M.a.w. ze krijgen 98% van wat ze betalen aan de dokter terug in hun portefeuille.
Maar wie weet hebben sommige mensen dan gewoon niet die 20 euro om aan de dokter te betalen, denk je misschien. Wel, als ik het mij goed kan herinneren, hoeft een patiënt ook niet het volle bedrag ineens te betalen, als hij daarvoor het geld niet heeft. De juiste regelingen ken ik allemaal niet, maar ik dacht dat iedereen, geld of geen geld, alleszins in België probleemloos naar de dokter moest kunnen gaan...
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 10:07.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.