actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 21st October 2014, 17:05
mitchell.b*ons mitchell.b*ons is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Laakdal
Posts: 72
Universiteiten en hogescholen tellen 12,5 procent meer technologiestudenten

Het aantal nieuwe technologiestudenten aan de Vlaamse hogescholen en universiteiten is dit academiejaar met 12,5 procent gestegen tot 8.151 generatiestudenten. Dat meldt technologiefederatie Agoria dinsdag. Het gaat om een nieuw record.

Agoria zegt dat opvallend veel vrouwen zich hebben ingeschreven. “Er is nog een hele weg te gaan voor een beter evenwicht tussen mannen en vrouwen, maar de stijging met 15 procent van het aantal vrouwen is hoe dan ook uitstekend”, zegt Wilson De Pril, directeur-generaal van Agoria Vlaanderen.

Bron:De Standaard, 21 oktober 2014
http://www.standaard.be/cnt/dmf20141021_01333580

Mening:
Technologie speelt op tal van vlakken een prominente rol in ons dagelijks leven: communicatie (gsm, computer), mobiliteit (signalisatieborden, verkeerslichten), industrie (machines), ... We hebben bijgevolg voldoende technici nodig die al deze domeinen in stand houden en deze verbeteren. Stilstaan is namelijk achteruitgaan. Technici ademen bijgevolg technologie, ze zoeken constant naar innovatieve oplossingen om problemen uit te weg te ruimen of toekomstige problemen te vermijden.

Ik ben dan ook blij dat het aantal technologiestudenten aan universiteiten en hogescholen sterk toeneemt, maar liefst 12,5 % ! Dit zal de welvaart en vooral het welzijn van ons land ten goede komen. Hoe meer we over technologische snufjes beschikken, hoe gemakkelijker ons leven wordt.

Niettegenstaande, vind ik dit niet het belangrijkste argument om technici zo warm te onthalen. De belangrijkste drijfveer die technici voor mij moeten hebben is het feit dat ze oplossingen moeten proberen te vinden voor mondiale problemen. Ik denk hierbij vooral aan 'de overbevolking' op onze planeet. Ik stel bijgevolg de vraag: "Kan de aarde de mensheid nog aan ?" Ik vraag me daarnaast af of dat alle mensen op aarde in de toekomst nog over voldoende energiebronnen, voedsel en drinken kunnen beschikken. De meeste mensen reageren op deze vraag: "De technologie zal toch in zulke mate blijven evolueren, zodat toekomstige problemen verholpen worden." Dit is mogelijk, maar dan moet onze maatschappij wel over voldoende technici kunnen beschikken.

Er is natuurlijk ook een keerzijde aan de medaille. Als de technologie nog meer impact krijgt op onze maatschappij, zullen mensen nog meer computergestuurd leven en zichzelf minder moeten inspannen waardoor de kans op overgewicht toeneemt. Bovendien zullen we dan ook meer worden blootgesteld aan schadelijke elektromagnetische stralen. Hierdoor kan onze gezondheid in gevaar komen. Het is immers nog niet bewezen dat deze stralen geen schadelijk effect hebben op onze gezondheid.

Laatst aangepast door mitchell.b*ons : 21st October 2014 om 18:04.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 04:53.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.