actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Gezondheid
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 4th December 2013, 18:43
z*hra.ozden z*hra.ozden is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Mol
Posts: 26
Identieke tweelingen tonen wat roken met je gezicht doet

Dat roken slecht is voor de gezondheid weten we onderhand. Een studie in het maandblad Journal of the American Society of Plastic Surgeons zet de invloed van roken op het verouderingsproces nogmaals in de kijker. Opmerkelijk: de onderzoekers deden daarvoor een beroep op portretfoto's van identieke tweelingen.

De 79 duo's - bestaande uit een roker en niet-roker - werden geronseld op een beurs voor tweelingen in de Amerikaanse staat Ohio. De onderzoekers namen portretfoto's van de identieke tweelingen en legden die naast elkaar. De beelden spreken voor zich: roken tast de huid aan. Let vooral op de hangende wangen, rimpels rond de lippen en wallen onder de ogen bij tweelingen die al jaren naar de sigaret grijpen. Dikwijls zien de rokers er ook ouder uit dan ze in werkelijkheid zijn.

Bron: De Morgen
Datum: 04.12.2013

Mening:
Heel confronterend om het verschil te zien op de gezichten van de identieke tweelingen.
Echter deze verschillen in uiterlijke kenmerken zijn zeker niet te wijten aan enkel het roken. Roken speelt inderdaad een heel belangrijke rol. Ik heb zelf een identieke tweeling op leeftijd in mijn familie en ik kan u verzekeren dat deze tweeling nog nooit een sigaret hebben gerookt. Het verschil in hun uiterlijk is merendeels te wijten aan het feit dat de één een veel zwaardere leven heeft gehad op zowel materieel als emotioneel vlak. En dat zie je ook.
Ik wil alleen maar zeggen dat je levenskwaliteit over het algemeen een belangrijke factor is. Dat is toch logisch...iemand die gelukkig is, ziet er toch automatisch mooier uit. Dus iemand die een gelukkig leven leidt zal dan toch ook veel mooier ouder worden of tenminste een gezondere uitstraling hebben.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 05:20.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.