actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Gezondheid
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 27th July 2018, 09:14
Emmelie.V*rhoeven Emmelie.V*rhoeven is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2017
Locatie: Mol
Posts: 43
Voorbijgangers bevrijden peuter uit hete auto

De Nederlandse hulpdiensten zijn donderdag opgeroepen nadat voorbijgangers een meisje hadden opgemerkt die alleen in de wagen zat op de parking van een supermarkt.

De moeder van de peuter (2,5) had beslist om ‘alleen en snel’ boodschappen te doen in Albert Heijn en liet daarom haar dochter alleen wachten in de auto op de parking van de supermarkt in het Nederlandse Assendelft. NH Nieuws meldt dat de vrouw het kind achterliet in de auto omdat alleen winkelen ‘sowieso sneller gaat’ en het duo zo ‘sneller weer naar huis zou kunnen gaan in deze hitte’.

Maar voorbijgangers maakten zich zorgen en contacteerden de hulpdiensten. Intussen haalden ze het kind uit de auto omdat het bezweet was en niet meer helder reageerde op vragen. Hoe lang het kind in de wagen zat, is niet duidelijk.

Klacht ingediend

De hulpdiensten besloten om het meisje ter plaatste te hydrateren en af te koelen. De peuter werd intussen getroost door haar moeder, die gealarmeerd was door de heisa op de parking, maar daar namen niet alle omstanders genoegen mee. Een van hen diende een klacht in de vrouw wegens huiselijk geweld en kindermishandeling.

De Nederlandse en Belgische politie benadrukken, zoals wel vaker, dat het zeer gevaarlijk is om kinderen - of dieren - in deze hitte achter te laten in een warme auto omdat de temperatuur er snel kan oplopen waardoor er gevaar voor oververhitting optreedt.

Bron: De Standaard
Geraadpleegd op 27 juli 2018
Link: http://www.standaard.be/cnt/dmf20180727_03634366

Mening: Ik begrijp niet dat zoiets ondanks alle waarschuwingen en voorbeelden nog steeds gebeurt. Mensen zeuren om een beetje regen, zeuren dat de temperatuur een beetje zou dalen en dan laat men dieren en kinderen in deze hitte in de auto. Waar zit je verstand dan? Ik weet uit ervaring dat kleine kinderen zeuren wanneer ze mee naar de winkel moeten, maar haal ze aan met een ijsje achteraf of ga iets leuk te doen, maar laat ze niet in de auto zitten. Ik vraag me in zo'n gevallen af of ze wel geschikt zijn als ouder. Als je ziet hoe snel de temperatuur oploopt en welke gevolgen het met zich meebrengt. Dit kind kon nog amper reageren op vragen die gesteld werden. Dan denk ik niet dat haar moeder 'snel' boodschappen ging doen.

Laatst aangepast door Emmelie.V*rhoeven : 27th July 2018 om 09:22.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 23:32.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.