actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 7th October 2013, 12:37
J*ll.Verboven J*ll.Verboven is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Vorselaar
Posts: 143
Sector tweedehandswagens waarschuwt voor achtergelaten visitekaartjes

De Groepering van de Handelaars in tweedehandse Voertuigen (GVO) waarschuwt voor de praktijk van visitekaartjes die worden achtergelaten op de voorruit van wagens. Die visitekaartjes zijn zelden afkomstig van professionele handelaars, en ingaan op zo’n aanbiedingen is niet zonder risico, waarschuwt de sector.
Steeds meer mensen krijgen te maken met visitekaartjes die worden achtergelaten op voorruiten en zijruiten van wagens, met de vraag om je wagen te verkopen. Niet zelden zijn die kaartjes afkomstig van niet-officiële handelaars in tweedehandsvoertuigen.

‘Er zijn maar weinig echte professionals die zo werken’, aldus Daniel Labours, algemeen secretaris van de GVO.

Ingaan op zo’n aanbiedingen is niet ongevaarlijk, waarschuwt de sector. Zo bestaat het risico dat de verkoper uiteindelijk zijn geld maar gedeeltelijk of helemaal niet ziet.

Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20131007_00778524

Mening:
Toch wel een relevant artikel naar mijn mening. Ik rijd zelf met een oude wagen en vind vaak zulke kaartjes tussen mijn zijruit of tussen mijn ruitenwisser. Onlangs had ik er weer zo eentje en in plaats van dit weg te gooien heb ik dit bijgehouden met het gedacht dat als mijn wagen het vroeg of laat moest begeven en ik deze moest afschrijven, ik wel eens naar zo'n handelaar kon telefoneren om te informeren wat mijn auto nog waard zou zijn. Mijn idee was ook dat zo'n handelaar toch wel betrouwbaarder zou zijn. Je hoort maar al te vaak verhalen over dingen die worden aangeboden op internetsites. De goederen stemmen niet overeen met de foto en/of omschrijving of de koper en verkoper komen niet tot een consensus, of nog erger het is een regelrechte zwendel. Een mens wordt al wat voorzichtiger met zo'n zaken. Nu kunnen we ook voorzichtiger omgaan met zulke kaartjes en eens eerst wat opzoekwerk verrichten alvorens de telefoon te nemen en even een afspraak te maken met "een betrouwbare handelaar". Een gewaarschuwd man/vrouw is er twee waard!
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 7th October 2013, 14:21
s*ppe.cools s*ppe.cools is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Mol
Posts: 125
Eerlijk gezegd had ik nog nooit eerder van zulke fenomenen gehoord. Ik heb zelf nog geen eigen auto, maar ik wil er wel één kopen. Mijn ouders en vrienden hebben me ook al gewaarschuwd dat je niet overal een degelijke tweedehandswagen kan kopen, dat je uiteraard meer betaalt voor een goede service. Een kennis vertelde me onlangs dat sommige garagisten je 'oplichten' voor je neus. Als ik ooit een eigen auto heb en zulke visitekaartjes aan mijn voorruit vind, dan zal ik zeker op mijn hoede zijn en terugdenken aan dit artikel.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 10:41.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.