actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 11th December 2013, 19:33
Tim.M*lis Tim.M*lis is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Nov 2013
Locatie: turnhout
Posts: 17
De Clerck: "Samensmelting CD&V en N-VA zou goed zijn"

Belgacom-voorzitter Stefaan De Clerck vindt dat een samensmelting van CD&V en N-VA "een goede zaak zou zijn". De gewezen CD&V-topman maakt in een interview met het weekblad Knack de balans op van zijn 23-jarige politieke carrière.

Het was op Valentijn van het jaar 2004 dat de twee partijen aankondigden voortaan een kartel te vormen, een liefdesverhaal waaraan in 2008 een einde kwam. Maar als het van Stefaan De Clerck zou afhangen, is die breuk niet definitief. "Ik sluit zeker niet uit dat we elkaar ooit weer zullen vinden."

Het zou volgens De Clerck ook voor N-VA een goede zaak zijn terug samen te werken. "Ondertussen is de N-VA een beetje veranderd, en niet ten goede. Ook voor hen zou een nieuwe samensmelting een goede zaak zijn."

"Diep verankerd"
"Ik denk dat de relatie tussen het Vlaams-nationalisme en de christendemocratie diep verankerd zit in het Vlaamse dna", aldus De Clerck, die er geen graten in ziet dat de N-VA onder de vleugels van zijn partij sterk groeide. "Vandaag zijn we aparte partijen en is de N-VA veel groter dan de CD&V, maar wie weet wat er morgen en overmorgen gebeurt."

Eerder vandaag meldde Het Laatste Nieuws dat Liesbeth Homans de Vlaamse N-VA-lijst zal trekken en de degens zal kruisen met huidig Vlaams minister-president Kris Peeters (CD&V). Op federaal vlak zal N-VA-voorzitter en Antwerps burgemeester Bart De Wever wellicht de Kamerlijst trekken of duwen, Siegfried Bracke zou de Europese lijst voor zijn rekening nemen.

Bron: Het Laatste Nieuws

Mening: ik denk niet dat het een goed idee zou zijn als de CD&V en N-VA terug samen gaan. Volgens mij zal dat geen een van de twee partijen ten goede komen. ze zullen elkaar eerder afbreken dan dat ze elkaar helpen. de standpunten van zowel de CD&V als N-VA zullen niet overeenkomen als ze samen zouden gaan.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 01:43.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.