actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > Thomas More Kempen > Onderwijs > Onderwijsvisie
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 6th May 2018, 19:03
Ruben.P*eters Ruben.P*eters is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Herentals
Posts: 52
Arabische lessen georganiseerd door Vlaams onderwijs razendpopulair

De taallessen Arabisch, die georganiseerd worden door de scholengroep van de Vlaamse Gemeenschap en de Vrije Universiteit Brussel (VUB), zijn razendpopulair. Alle plaatsen voor de volgende cursus waren in een mum van tijd bezet, waardoor de initiatiefnemers nu op zoek zijn naar uitbreiding. De lessen worden gegeven door vluchtelingen.

Enkele maanden geleden startte Go!, het onderwijs van de Vlaamse Gemeenschap, in samenwerking met de VUB een project rond lessen Arabisch. Het initiatief biedt jonge kinderen de kans om de Arabische taal te leren. De lessen worden gegeven door vluchtelingen in 4 scholen in het Brusselse.

Uitbreiding

Afgelopen vrijdag kregen op de VUB ruim 300 kinderen hun certificaat Arabisch. De lessen Arabisch zijn echter zo’n immens succes, dat de initiatiefnemers op zoek zijn naar uitbreiding. Bij de inschrijvingen voor de volgende cursus Arabisch waren alle plaatsen in een mum van tijd bezet, waardoor de organisatie nu op zoek gaat naar extra locaties en extra lesgevers.

“Het succes is te danken aan ons initiatief om schoolkinderen tussen 6 en 15 jaar Arabisch te leren in een schoolse, seculiere omgeving. Voorheen konden kinderen voor het aanleren van het Arabisch vaak alleen terecht in een religieuze context”, aldus projectleider Sami Azar.

De organisatoren benadrukken dat alle kinderen welkom zijn bij de Arabische taallessen, niet alleen kinderen van vluchtelingen. Ook kinderen met een Arabische achtergrond, of zelfs zonder Arabische achtergrond, zijn welkom.

bron: https://sceptr.net/2018/05/arabisch...razendpopulair/

Eigen mening: Ik vind het goed dat er initiatieven genomen worden om lessen Arabisch aan te bieden. Dit gaat volgens mij ervoor zorgen dat de kloof tussen het westen en de Arabische wereld kleiner zal worden. Het Arabisch is de vierde meest gesproken taal in de wereld, na het Chinees, Spaans en Engels. Het leek mij dan ook logisch dat dit er ooit van zou komen, dat Arabische les zijn weg naar het onderwijs vindt. Ik vind het ook heel goed dat deze lessen gegeven wordt door vluchtelingen, op deze manier hebben ze een betere integratie in onze maatschappij.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 23:30.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.