actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 26th April 2013, 21:27
J*nas.De.Mey J*nas.De.Mey is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Herentals
Posts: 44
Begrafenis Iron Lady kostte Britse belastingbetaler 3,6 miljoen pond

De begrafenis van de voormalige Britse premier Margaret Thatcher, die alle aspecten van een staatsbegrafenis kreeg, heeft de Britse belastingbetaler 3,6 miljoen pond (4,3 miljoen euro) gekost, zo schatte donderdag Downing Street 10 de begrafeniskosten van 17 april.
En zo zorgt de Iron Lady ook vanuit het graf voor polemiek, want sommigen vinden dat bedrag te hoog, en dit hoewel Thatcher bij leven en welzijn wel veel dieper in de zakken van de modale Brit heeft gezeten.

Volgens een woordvoerder van premier David Cameron is het vermelde bedrag 'een schatting'. De kosten omvatten onder andere het massaal optrommelen van ordetroepen, extra werk voor de Londense politie en kosten voor de plechtigheid in St Paul's en de daarop volgende receptie. De bloemen en de begrafenisondernemer werden echter betaald door de nabestaanden van Baroness Thatcher.

De begrafenis 'met militaire eer' voor de conservatieve politica die de Britse geesten grondig verdeelde, moest amper onderdoen voor de staatsbegrafenissen van admiraal Nelson of Winston Churchill.

Eigen mening:
Misschien niet ZO relevant op het eerste gezicht maar ik vind dat dit toch een relevant artikel is. Dit omdat het toch best grote economische gevolgen heeft. Wil iedereen betalen voor de begrafenis van de premier? Persoonlijk vind ik dat hier te veel geld aan gegeven is. Ok ze was bekend maar is het dan echt nodig om 3,6 pond te geven aan haar begrafenis? Ik denk van niet.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 28th April 2013, 18:46
E*ien.Pelckmans E*ien.Pelckmans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Kasterlee
Posts: 159
Begrafenis Iron Lady kostte Britse belastingbetaler 3,6 miljoen pond

Net zoals elke premier, zijn er veel mensen voor zijn/haar aanpak en veel mensen tegen. In dit geval moet iedereen, al waren ze nu voor of tegen haar aanpak en manier van optreden, betalen voor haar begrafenis. Ik deel de mening van Jonas: Het was een zeer bekende vrouw, maar dit is overdreven veel geld. Zeker als je weet dat ze voordien, toen ze nog leefde, ook al bij de burgers geld heeft gevraagd.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 12:55.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.