actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 20th November 2013, 20:58
z*hra.ozden z*hra.ozden is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Mol
Posts: 26
Ze deden alsof ik besmettelijk was

Kimberley (15) ratelt nu als een raket, maar niet zo lang geleden zat ze in een hoekje zonder dromen. Een op de tien jongeren in Vlaanderen leeft in armoede. In elke klas zitten er gemiddeld twee. Kimberley wil dat iedereen begrijpt wat armoede is. “Niemand weet wat dat is, tot je er zelf in zit.”

Bron: http://www.maks.be/46230/ze-deden-a...smettelijk-was/

Mening:

Ik denk dat velen onder ons, inclusief mezelf, niet zo moedig zouden zijn moesten we in dezelfde omstandigheden zijn als het meisje aan het woord in dit artikeltje.
Armoede is tegenwoordig een groot probleem, maar ik denk dat het nog pijnlijker wordt als we worden geconfronteerd met de directe invloeden van armoede op kinderen en jongeren.
We staan er niet bij stil, maar er zijn zoveel kinderen die in een armoede leven.
Net zoals wij zelf niet hebben kunnen kiezen voor de luxe in overvloed waarin we verkeren, hebben deze kindjes ook niet kunnen kiezen voor de armoede waarin ze geboren zijn.
Met de Sint en Kerstmis in aantocht vind ik dit wel een belangrijk onderwerp.
Niet enkel tijdens Sinterklaas en Kerstmis uiteraard, maar gewoon gebruik maken van de gelegenheid om wat meer sensibilisering te creëren.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 01:59.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.