actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 19th May 2009, 14:21
Jill Wuyts Jill Wuyts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Geel
Posts: 88
Tegen 2014, 7500 extra jobs in Brussel

(Belga) Het moet mogelijk zijn om tegen het einde van de volgende legislatuur in 2014 in het Brussels Gewest 7.500 extra jobs te creëren in de handel. Dat zegt distributiefederatie Fedis.

Vandaag is de handel in Brussel goed voor 51.000 banen en meer dan 9.000 winkels. Van 1999 tot 2006 was er in de sector een tewerkstellingsgroei van 15 procent. Tegen 2014 zou nog eens een groei met 15 procent of 7.650 nieuwe jobs mogelijk moeten zijn, mits adequate maatregelen, zo meent Fedis. De sector schuift zes maatregelen naar voor die het verschil kunnen maken. Fedis bepleit bijvoorbeeld een bachelor Distributie, zodat er beter opgeleid personeel aan de slag kan. Fedis is ook voorstander van "dagrandtransport": om de bevoorrading van winkels te vergemakkelijken, moet bevoorrading 's avonds laat en in de vroege uurtjes mogelijk zijn. (VKB)

www.skynet.be
_

Ik ben benieuwd hoe ze dit gaan realiseren. In deze periode zijn de meeste mensen heel erg zuinig met hun (spaar)centjes en ik denk niet dat daar snel verandering in zal komen. Om dan 7500 extra jobs in Brussel en dan nog in de handel vrij te maken lijkt mij hoog gegrepen. Al zou het uiteraard een goede onderneming zijn mocht dit project slagen. Maar ik denk niet dat de doorsnee winkel schreeuwt om extra personeel, tenzij er speciale voorwaarden aan verbonden zijn.
__________________
“Waar fundamentele ethische waarden in het geding zijn, moet de godsdienst voor de ethiek wijken.”
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 14:32.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.