actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 20th November 2017, 20:06
Elien V*rhaegen Elien V*rhaegen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2017
Locatie: turnhout
Posts: 40
Trump plaats Noord-Korea terug op terreurlijst

Trump plaats Noord-Korea terug op terreurlijst

De Amerikaanse president Trump heeft aangekondigd dat hij Noord-Korea opnieuw op de lijst met landen die terrorisme sponsoren plaatst. ‘Dat moest eigenlijk al lang geleden gebeurd zijn.’

‘Vandaag zet de VS Noord-Korea op de lijst met landen die terroristen sponsoren.’ Dat heeft Donald Trump maandag bekendgemaakt tijdens een kabinetsvergadering in het Witte Huis. ‘Deze stap moest al lang geleden genomen zijn. Dit moest eigenlijk al jaren geleden gebeurd zijn. Noord-Korea bedreigt niet alleen de hele wereld met nucleaire verwoesting, maar heeft herhaaldelijk internationale terreurdaden gesteund, onder meer afrekeningen op buitenlands grondgebied.’

Daarnaast kondigde de president van de Verenigde Staten ook aan dat het ministerie van Financiën morgen, dinsdag, extra maatregelen tegen Noord-Korea zal nemen. Volgens hem is er sprake van ‘een heel grote actie’ tegen het regime van Kim Jong-un.

Trumps vooral symbolische actie past in de oplopende spanning tussen de VS en Noord-Korea. Vorige week beëindigde de president een grote rondreis door Azië. Daar ging het heel vaak over de confrontatie met Noord-Korea.

Geschrapt onder Bush

Noord-Korea stond vroeger al op de terreurlijst van de Verenigde Staten, maar in 2008 schrapte toenmalig president George W. Bush het land in de hoop een fragiel nucleair akkoord te redden. Er staan nog drie andere landen op de lijst: Iran, Soedan en Syrië. In 2015 haalde president Obama Cuba van de lijst.

Landen op de terreurlijst krijgen handelsrestricties opgelegd en financiële transacties worden beperkt. Ook de diplomatieke bijstand in Noord-Korea wordt ingeperkt.

Bron:
De standaard, 20 november 2017 19:26u
http://www.standaard.be/cnt/dmf20171120_03197284

Persoonlijke bespreking
Ik vind het goed dat president Trump Noord Korea op de terreurlijst zet. Want wat Noord Korea doet vind ik niet oke. Ik dacht dat Noord Korea enkel met nucleaire wapens bezig was, maar nu ik dit lees verschiet ik wel dat ze ook met terreur bezig zijn. Dat de overheid deze terreur steunt is slecht. Niet enkel voor Noord Korea en zijn inwoners maar ook voor de rest van de wereld. Want als ze op deze manier verder blijven doen gaan ze misschien zich snel uitbereiden zonder dat de rest van de wereld hun kan tegenhouden.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 06:51.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.