actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Turkije
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 19th November 2017, 18:37
sara.v*rheyden sara.v*rheyden is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2017
Locatie: Ranst
Posts: 32
Turks gouverneur verbiedt holebi-evenementen

Turks gouverneur verbiedt holebi-evenementen

De gouverneur van de Turkse hoofdstad Ankara heeft alle culturele evenementen van de holebi-gemeenschap 'tot nader order' verboden.

De beslissing werd genomen omdat de evenementen de openbare orde zouden verstoren, zo is vandaag meegedeeld.

Het verbod heeft betrekking op film- en theatervoorstellingen, tentoonstellingen, symposia en andere culturele evenementen die door de LGBT-gemeenschap (lesbian, gay, bisexual, transgender, nvdr.) georganiseerd worden. De gouverneur vreest namelijk dat de evenementen 'een bepaald deel' van de samenleving zouden kunnen provoceren.

Het stadsbestuur van Ankara had eerder deze week al een verbod tegen een holebi-filmfestival uitgevaardigd omdat het zou kunnen 'aanzetten tot haat'. De organisatoren zijn niet te spreken over de beslissing. Ze spreken over een schending van hun grondrechten en eisen dat de Turkse overheid de veiligheid van het evenement garandeert.

Homoseksualiteit is niet verboden in Turkije, maar mensenrechtenorganisaties hebben wel forse kritiek op het toenemend aantal gevallen van discriminatie tegen de LGBT-gemeenschap.

Bron: Knack 19/11 http://www.knack.be/nieuws/wereld/t...mal-928061.html

Mening: Ik denk dat evenementen zoals het holebi-filmfestival net helpen bij de acceptatie van deze gemeenschap. Als iedereen in het openbaar zichzelf kan zijn, zal dit de normaalste zaak van de wereld worden en zal onder andere de holebi gemeenschap algemeen aanvaard worden. Door evenementen georganiseerd door de holebi-gemeenschap te verbieden zal er, volgens mij, meer haat ontstaan dan moesten ze deze evenementen gewoon laten doorgaan. Het verbod laat de bevolking weten dat de gouverneur geen enkel evenement dat georganiseerd is door de holebi-gemeenschap accepteert. Ik vind dat dit de bevolking een negatief beeld geeft over holebi's, zeker omdat het niet om één specifiek evenement gaat. Dit geeft de bevolking de indruk dat het oké is om holebi's te haten. Wat volgens mij net een foute invloed is.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 15:09.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.