actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Bekijk Resultaten Peiling: Zou jij kunnen stemmen op een partij als BNP?
Ja. 0 0%
Misschien. 0 0%
Neen, maar ik begrijp wel dat andere mensen hierop stemmen. 1 16.67%
Nooit. 5 83.33%
Stemmers: 6. U mag niet stemmen in deze peiling

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 25th October 2009, 13:56
stef.ven stef.ven is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Geel
Posts: 61
Exclamation Nazi Nick haalt voordeel uit controversieel televisieoptreden

Bron: http://www.standaard.be/Artikel/Det...DMF25102009_009


Nazi Nick haalt voordeel uit controversieel televisieoptreden

Een vijfde van de Britten zegt zich te kunnen inbeelden om op de extreemrechtse British National Party te stemmen.
De peiling werd afgenomen na het veelbesproken optreden van de BNP-leider Nick Griffin op de openbare omroep BBC.
De peiling werd enkele uren nadat Griffin op televisie verscheen, afgenomen. Zo'n 22 procent (!) zei 'ernstig te overwegen' om op de BNP te stemmen bij de volgende verkiezingen.

Nick Griffin - ook wel bekend als Nazi Nick - werd donderdag uitgenodigd voor Question Time, het meest gerenommeerde politieke praatprogamma in Groot-Brittannië.
Betogers protesteerden urenlang voor de BBC-studio's.
Ze waren verbijsterd dat de openbare omroep een politicus had uitgenodigd die de Holocaust ontkent en enkel blanke leden toelaat tot zijn partij.

In de uitzending zelf lag Griffin zwaar onder vuur bij de andere gasten en kreeg hij veel negatieve reacties van het publiek.
Hij kwam nerveus over en struikelde meermaals over zijn woorden.
Maar hoe hij slecht hij zich ook gedroeg, zijn verschijning heeft wel degelijk een boost gegeven aan zijn populariteit.
Heel wat mensen hadden BBC gewaarschuwd dat Griffin's deelname aan een politiek praatprogramma hem geen windeieren zou leggen.

De BBC verdedigde de beslissing om Griffin uit te nodigen na het goede resultaat van de BNP tijdens de recente Europese verkiezingen.


Als Churchill hiervan weet krijgt zou hij zich omdraaien in zijn graf...
Dit is het land dat zich amper 65 jaar geleden nog met lijf en leed verzette tegen deze manier van denken. Maar de volgende generatie ziet facisme blijkbaar weer helemaal zitten.
Voor mij stopt de vrijheid van meningsuiting bij dit soort van onzinnige uitspraken, omdat het de aanleiding kan geven tot geweld.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 26th October 2009, 19:58
olivier.lejeune olivier.lejeune is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Westerlo
Posts: 70
mensen leren niets

Dit begrijp ik niet. Deze persoon ontkent de holocaust en is racistisch. Het kan er bij mij absoluut niet in dat hij in de politiek mag zitten.
Ik vind dat ze hem uit de politiek mogen schrappen, hij en zijn partij.
Ik kan me al kwaad maken als iemand de holocaust ontkent. Er zijn zo veel bewijzen over die verschrikkelijke geschiedenis. Die mensen mogen voor mijn part eens een jaar in de cel doorbrengen.
Zo zie je maar dat sommige mensen niets leren uit de geschiedenis. Sommige mensen zijn zo ontzettend dom.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 27th October 2009, 17:58
Yannick.Vissers Yannick.Vissers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Laakdal
Posts: 30
Dit is inderdaad zeer straf! Ik ben voorstander van vrijheid van meningsuiting maar aan alles zijn grenzen. De Holocaust ontkennen terwijl er zoveel bewijzen van zijn? Dat kan ik echt niet begrijpen. Het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat een vijfde van de Britten op deze partij zal stemmen. Ik begrijp ook niet waarom de Britse overheid hier niets aan doet, is negationisme dan niet strafbaar in Groot-Brittannië? Ik hoop in ieder geval dat deze partij niet veel stemmen zal halen.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 27th October 2009, 20:44
elienvanlimbergen elienvanlimbergen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: balen/vorselaar
Posts: 180
Ze moeten ondertussen verplicht mensen met een andere huidskleur toelaten tot hun partij. Ik kijk alvast uit naar de eerste niet-blanke leden.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 03:17.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.