actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 22nd November 2011, 23:58
Caroline_Van_Tendeloo Caroline_Van_Tendeloo is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Zoersel
Posts: 118
N-VA: "Alle illegalen met kinderen binnen 30 dagen het land uit"

N-VA: "Alle illegalen met kinderen binnen 30 dagen het land uit"

Illegale gezinnen met kinderen mogen maar opvang krijgen als ze een contract tekenen om België binnen de dertig dagen vrijwillig te verlaten. Door de nieuwe opvangwet moeten alleen afgewezen asielzoekers dat doen. Die termijn kan weliswaar met drie maanden verlengd worden als de minderjarige kinderen naar school gaan, maar veel meer ook niet. "Gewone illegalen" die nooit asiel aanvroegen, moeten zo'n contract niet tekenen. Kamerlid Theo Francken (N-VA) wil dat verschil wegwerken. Hij diende zopas een wetsvoorstel in die zin in.

Aanleiding waren de verklaringen van een Russische familie vorig weekend in de pers. Een illegaal Russisch gezin had al vier keer het bevel gekregen om het land te verlaten, maar deed dit niet. Het vroeg via de arbeidsrechtbank een leefloon, een opvangplaats of een dwangsom van 1.500 euro per dag vertraging van Fedasil (de federale dienst die instaat voor de opvang van asielzoekers) en van het Gentse OCMW.

"Eigenlijk moest de vader al jaren het land uit zijn, maar de man weigert halsstarrig om te vertrekken. In plaats daarvan liet hij zijn echtgenote en drie kinderen overkomen, waarna nog een vierde kind geboren werd. Volgens de advocaat van het gezin heeft dit illegaal gezin recht op opvang. Dat is de wet. De advocaat vond dat het parlement de wet maar moet veranderen. Wij doen dit nu dus", aldus Theo Francken. Hij pleit voor een gelijke behandeling van illegalen die asiel aanvroegen en illegalen die dat niet deden. In principe zou het Russische gezin immers nog 15 jaar opvang kunnen eisen, omdat het laatste kind dan meerderjarig wordt. Francken wil de twee soorten illegalen-met-kinderen gelijk behandelen.

Bron:
http://www.gva.be/nieuws/binnenland...t-land-uit.aspx

Mijn mening:
Eigenlijk vind ik het niet meer dan logisch dat illegalen zo snel mogelijk het land uitgestuurd worden. De staat moet hiervoor betalen en van waar komt dit geld? Van de bevolking uiteraard. Ik denk dat wij het geld nu wel beter in andere zaken steken dan geld uit te geven aan deze mensen, hoe erg het ook is. België moet zijn eigen bevolking toch niet gaan achteruit steken op illegalen? Ik denk dat wij al voldoende opvang bieden aan buitenlanders...
Ik vind het enorm erg voor de kinderen van deze mensen omdat zij waarschijnlijk al zoveel hebben meegemaakt, maar we kunnen toch niet iedereen blijven aanvaarden? Binnenkort zijn er in België meer buitenlanders dan echte Belgen!

Laatst aangepast door Caroline_Van_Tendeloo : 23rd November 2011 om 00:08.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 23rd November 2011, 19:20
fenna.adriaensen fenna.adriaensen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: westerlo
Posts: 23
Reactie

Ik vind het nogal drastisch om te zeggen dat de mensen binnen de 30 dagen het land moeten verlaten. Maar dit zal ergens wel nodig zijn.
Zoals ze zeggen voorkomen is beter dan genezen. Er zou meer tijd/geld moeten gestoken worden in het vermijden dat mensen zich naar hier verplaatsen in de hoop hier een thuis te kunnen vinden.
Mensen zouden immers niet proberen naar hier te verhuizen als ze weten dat ze hier toch geen toekomst voor zich hebben. Ze kunnen namelijk als illegalen geen werk vinden (behalve zwart werk).
En ook vind ik dat waarschuwingen niet genoeg zijn voor deze mensen. We moeten hen al zeker niet gewoon het land uitzetten zonder hulp. Helaas kost hulp ook geld, maar we kunnen hen toch niet zomaar aan hun lot over laten? We kunnen op z'n minst begeleiding bieden met betrekking tot het verlaten van België.
Ik vind het dus vooral belangrijk dat men gaat proberen te vermijden dat de mensen zich naar hier gaan verplaatsen. (misschien met behulp van campagnes en dergelijke?)
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 16:08.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.