actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 28th November 2011, 16:33
EvelienBroeckx EvelienBroeckx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Arensdonk
Posts: 117
Jongeren proberen dakloze in brand te steken in station van Leuven

LEUVEN - Vier jongemannen hebben zondag een dakloze zwaar toegetakeld in het station van Leuven. Ze probeerden eerst het dekentje van de man in brand te steken en brachten hem daarna enkele rake klappen toe. De politie heeft de vier opgepakt.

De vier jongemannen wilden na een nachtje stappen in het centrum van Leuven de bus naar huis nemen. Toen zagen ze een man die sliep in de wachtzaal van De Lijn aan het station. Het ging om een dakloze die zich geregeld in de buurt van het station bevindt.

Twee van de vier vrienden probeerden eerst het dekentje waarmee de man zich warm hield, in brand te steken met een bus deodorant en een aansteker. Toen de man wakker werd en een opmerking maakte, kreeg hij een steekvlam in zijn gezicht. Een deel van zijn baard verschroeide.

Door het tumult waren ook de twee andere jongemannen toegesneld. Ze kwamen hun kompanen te hulp en sloegen de man meermaals in het gezicht. De dakloze slaagde er na een tijdje toch in om te ontsnappen en de hulpdiensten te verwittigen. Niet veel later kon de politie de vier verdachten oppakken. Ze werden al verhoord en zullen binnenkort voor de rechtbank moeten verschijnen.

De dakloze werd naar het Heilig Hartziekenhuis gebracht, maar mocht het ziekenhuis alweer verlaten nadat de dokters zijn oogwonde hadden behandeld.

Bron: De Standaard
Eigen mening:
Dit vind ik een goed voorbeeld van egoïstisch, onrespectvol en onmenselijk gedrag. Ik begrijp niet wat de jongeren bezield heeft, om deze kwetsbare man zo te behandelen. Het is heel laf om 'zwakkere mensen' nog meer miserie aan te doen dan ze al hebben. De jongeren hebben het dekentje van de man in brand gestoken. Waarschijnlijk was dit het enige wat de man had om zich 'warm' te houden. Alsof het nog niet genoeg was om dit van hem af te pakken, gaven de feestvierders hem nog wat slaag ook. Verschrikkelijk vind ik zo'n gebeurtenissen...
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 28th November 2011, 20:13
NuyensEvelynne NuyensEvelynne is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Herenthout
Posts: 146
Wat bezielde deze jongeren toch? Iemand zomaar aanvallen? In dit geval gaat het dan nog om een dakloze. Deze mensen hebben meestal weinig of geen bezittingen. Het weinige dat deze man bezat werd dan nog door de jongeren zomaar in brand gestoken. Gelukkig kon de dakloze voor de nodige verzorging terecht in het ziekenhuis en mocht hij deze al meteen verlaten. Voor hetzelfde geld was de dakloze nu blind geweest.
In de krant het laatste nieuws (http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie...pak-slaag.dhtml) staat dat de jongeren na verhoor opnieuw vrijgelaten zijn. Dit vind ik niet kunnen! De jongeren vallen zo maar, zonder reden een weerloze man aan en ze worden nadien vrijgelaten? Er staat ook in het artikel dat de jongeren later door het Leuvense parket voor de strafrechter gedaagd worden. Hopelijk krijgen ze daar de verdiende straf voor hun daden, want dit gaat er echt wel over. Het spijtige vind ik dat de leeftijd van de jongeren en de bedoeling achter deze daden niet vermeld worden. Misschien wisten ze met hun tijd geen blijf en wilden ze eens iets anders doen. Dit hoor je de laatste tijd spijtig genoeg wel meer en meer. Hopelijk komt er later meer aan het licht en ontlopen ze hun straf niet.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 28th November 2011, 21:06
Greet.VanDeun Greet.VanDeun is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Nov 2011
Locatie: Turnhout
Posts: 75
Er is duidelijk iets mis met de wereld als mensen zoiets zomaar voor hun plezier doen, zonder in te zien dat dit onaanvaardbaar gedrag is. Dat de politie de vier dan nog zomaar laat gaan geeft de indruk dat zij er ook geen graten in zien. gelukkig was de man niet zwaargewond maar het had heel anders kunnen lopen, laten we hopen dat de rechter een fatsoenlijke straf geeft aan de daders.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 1st December 2011, 00:20
EvelienE EvelienE is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: Oud-Turnhout
Posts: 87
Weer maar eens een artikel dat bewijst hoe goed we op deze aardbol bezig zijn. Ik denk dat we beter eens kunnen beginnen met enkele mensen het woord "respect" opnieuw uit te leggen. Waar zijn we mee bezig als jongeren zomaar, waarschijnlijk uit verveling, anderen gaan aanvallen? Een dakloze man, die niets of niemand heeft en die hen niets had misdaan aangezien hij rustig lag te slapen. Hebben jongeren de dag van vandaag niets beter te doen?
en wat nog het ergste is: blijkbaar wordt dit gedrag getolereerd aangezien de jongeren vrij zijn gelaten. Ja, misschien krijgen ze ooit nog een straf die ze verdienen maar wat kunnen ze in tussentijd nog doen? Als ik die man was, zou ik niet meer gerust slapen...
En dan nog een laatste vraag.. Wie gaat de rekening betalen van het ziekenhuis? Gaan de jongeren er, logische gezien, voor opdraaien, of gaan we de wereld helemaal op zijn kop zetten en wordt de rekening verzonden naar "Wachtzaal De Lijn, station Leuven"...
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 06:10.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.