actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 22nd November 2011, 16:36
Jaan Vervoort Jaan Vervoort is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Broechem
Posts: 90
Gentse politie moet minimumaantal boetes uitschrijven

Gentse politie moet minimumaantal boetes uitschrijven
dinsdag 22 november 2011, 09u05
Bron: Belga
GENT - Uit een geheim plan van de korpsleiding blijkt dat de Gentse politie jaarlijks liefst 33.000 foutparkeerders zou moeten klissen. Ander opmerkelijk cijfer uit de beleidslijn: Gent wil 10.205 bestuurders vatten die geen gordel dragen. Dat bericht Het Laatste Nieuws dinsdag.

Al jaren wordt er gefluisterd dat de politieman in de straat verplicht wordt om een minimumaantal boetes uit te schrijven. De politievakbonden klaagden die toestanden eerder al aan in politiezones Lier, Antwerpen en Rupel. Maar steeds werd het bestaan van dergelijke quota voor onzin versleten. Dat strookt niet helemaal met de waarheid, zo blijkt nu.

Bewijs is de uitgelekte 'Nota Beleidsteam 15 juni 2011' uit Gent. De korpschef en zijn stafofficieren verklaren dat ze op jaarbasis 10.205 bestuurders willen betrappen die hun gordel niet dragen. Het korps zou ook liefst 33.000 foutparkeerders vatten.

Korpschef Filip Rasschaert verdedigt de quota. 'Ikzelf heb nooit gezegd dat ze niet bestonden. Meer nog: ze zijn ons opgelegd van hogerhand. Door de zogenaamde Staten Generaal, waarin wijze heren zetelen die enkele jaren geleden de prioriteiten voor de politie bepaald hebben. Veiliger verkeer met minder verkeersdoden was een belangrijk punt. Om dat te bekomen, moet er naast preventie ook een stuk beteugeling zijn. Mensen controleren én betrappen is belangrijk om zoiets als de gordeldracht af te dwingen.'

De vakbonden zijn alvast radicaal tegen en verwerpen het plan. 'Uiteraard zijn we voor verkeersveiligheid. Maar dit is een slechte manier, zeker als je weet dat er al een personeelstekort is', klinkt het zowel bij VSOA als NSPV.

Reactie: Wat? Ik ben ook radicaal tegen! Dit kan toch niet dat men zoveel boetes moet geven. Ok ik begrijp de preventie tegen rijden zonder gordel en fout parkeren maar minimaal boetes uitgeven gaat me toch te ver.Hier kan men ook andere oplossingen voor vinden!
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 22nd November 2011, 17:21
Jolien.Helsen Jolien.Helsen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Oud-Turnhout
Posts: 93
Gentse politie moet minimumaantal boetes uitschrijven

Hoe belachelijk is het wel niet . Dat België zich met dit bezig houdt! Ik zou eerder denken dat België zich met belangrijkere kwesties zou bezighouden. Een minimumaantal invoeren! Dit betekent dus eigenlijk dat de politie van Gent eerder hier op toeziet dan de criminaliteit in ons land. Wat ik hieruit kan concluderen is dat de staat geld wil verdienen.
Ik vind het belangrijker dat er agenten rondlopen en alles in het oog houden dan echt te gaan zoeken naar overtredingen in het verkeer.
Met wat zijn ze toch bezig!?
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 22nd November 2011, 22:43
Olivier.Wuyts Olivier.Wuyts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Pulderbos
Posts: 26
Dit is ronduit schandalig. De politie moet hun boetes enkel geven aan mensen die het verdienen omdat ze iets fout hebben gedaan. Niet om een opgelegde minimum aantal te behalen. Ik deel mijn mening met Jolien want ik denk ook dat dit een voorbeeld is van de staat die de staatskas wat wilt spijzen. Ik stel mezelf de vraag wat er zou gebeuren als het minimum aantal niet gehaald wordt? Worden dan onschuldige mensen bekeurt voor iets wat ze niet hebben gedaan? Net als de vakbonden ben ik ook radicaal tegen dit plan. Al bij al vind ik dit toch echt een straf verhaal.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 01:21.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.