actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 25th September 2014, 15:00
anouk.g*or anouk.g*or is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: tielen
Posts: 91
IS executeert in het openbaar 'afvallige' Iraakse activiste

De Iraakse advocate en mensenrechtenactiviste Samira Saleh Al-Naimi is door Islamitische Staat in het openbaar ter dood gebracht na door een zogenaamde 'shariarechtbank' schuldig te zijn bevonden aan afvalligheid. Dat hebben de Verenigde Naties vandaag gemeld.

Al-Naimi werd op 17 september weggevoerd uit haar huis in het Noord-Iraakse Mosoel, na op haar Facebook-pagina kritiek te hebben geuit op IS, omdat die gebedshuizen in de stad heeft vernietigd, aldus de VN-hulpmissie in Irak (UNAMI).

Volgens het Centrum voor Mensenrechten in de Golf zette Al-Naimi zich in voor de rechten van gevangenen en armoedebestrijding. Ze werd veroordeeld door een door IS opgerichte islamitische rechtbank. IS heeft Mosoel, de op een na grootste stad van Irak, sinds juni in handen.

BRON: De Morgen, artikel: AP, 25 september 2014
http://www.demorgen.be/dm/nl/990/Bu...activiste.dhtml

eigen mening: Ik vind dit soort praktijken zeer aanstootgevend en walgelijk. Ik vind dit mensonwaardig, ik snap niet hoe men ertoe in staat is dit soort praktijken uit te voeren. Ik ben ook van mening dat men deze beelden niet meer zou mogen verspreiden, dit is uiteindelijk wat ze willen. Ik vind het spijtig dat we in 2014 ons nog steeds gedragen als beesten en niet meer respect kunnen opbrengen voor elkaars cultuur en geloof.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 11:17.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.