actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > Vierde Macht (media)
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 18th July 2017, 01:22
Indy.Geeraerts
Gast
 
Posts: n/a
Netflix blijft groeien, zelfs harder dan verwacht

Netflix blijft groeien, zelfs harder dan verwacht

Netflix heeft in het afgelopen kwartaal veel abonnees bijgekregen. Zowel in eigen land als internationaal groeide de Amerikaanse aanbieder van internettelevisie harder dan verwacht, blijkt uit de kwartaalcijfers die het technologiebedrijf vandaag heeft gepubliceerd.
Netflix kreeg er in de VS 1,1 miljoen nieuwe klanten bij, bijna twee keer zoveel als analisten hadden verwacht. Het aantal aansluitingen buiten de eigen thuismarkt nam met 4,1 miljoen toe, waar marktvorsers in doorsnee uitgingen van 2,6 miljoen nieuwe buitenlandse abonnees. Daarmee heeft Netflix voor het eerst meer klanten buiten de VS dan daarbinnen.

De omzet ging bijna met een derde omhoog naar 2,8 miljard euro. De nettowinst viel met 66 miljoen dollar ruim 60 procent hoger uit dan een jaar eerder.

Voor het derde kwartaal rekent Netflix op een aanwas van 4,4 miljoen klanten. De omzet neemt dan naar verwachting verder toe tot bijna 3 miljard dollar. Ondanks aanhoudend forse investeringen in nieuwe series en films gaat het bedrijf bovendien uit van een stevige toename van de winst.

Bron: De Morgen, 17.07.2017
https://www.demorgen.be/tvmedia/net...wacht-b63111db/

Eigen mening:

Ik denk dat we naar een ander soort televisiekijken gaan. Ik voelde me tot vorige maand prehistorisch als ik door de tvgids blader (want teletekst is niet meer; rip) om aan te duiden wat ik leuk zou vinden om te kijken. Mijn halfbroer (die wel digibox gewoon is) begrijpt zelfs niet dat je moet wachten tot men de Turtles speelt. We worden ongeduldiger en willen overal en altijd naar onze favoriete film en serie kunnen kijken.

Sinds vorige maand heb ik zelf ook Netflix. Waarom? Mijn grootste motivatie was dat de videotheek op de hoek van m’n straat al een viertal jaar gesloten is en er de laatste tijd écht geen bal op de tv is (neen, zelfs geen film met Doris Day*). We hebben zelf geen digitoestanden, waardoor opnemen dus niet aan de orde is.

Langs de ene kant vind ik Netflix zalig. Je zoekt net als in de videotheek per thema (of titel, of actrice/acteur, of…) en BAM: enorm veel series en films om gratis te bekijken.

Er is een keerzijde aan de medaille die voor mij uit vier zaken bestaat: 1) Er is een overdaad aan keuzemogelijkheden (waardoor het soms uren duurt voor je iets gekozen hebt); 2) Marathons: 13 reasons why op twee dagen uitkijken leek me een goed idee, tot de migraine er anders over besliste; 3) De films zijn niet fysiek. Ik mis het vasthouden van dvd’jes; 4) volgende maand zal ik weten te zeggen hoeveel internet ik verbruikt heb. Dat zal niet weinig zijn…

Ik begrijp wel waarom Netflix zo populair is. Zo goed als al m’n vrienden keken op deze manier naar series en film die enkel op de site te vinden zijn (meepraten over OITNB zat er niet in). Het is ook altijd leuk enkele films op je gsm gedownload te hebben, voor het geval dat je je ergens verveelt. Bij mij staat er een horror, thriller, cabaret en kleuterfilm -voor m’n broer- op; je moest maar eens in de file staan/lang op een bus wachten/wachten tot je vriendin klaar is met shoppen/op restaurant zitten met een actieve kleuter/… Handig, hoewel een goed boek in de meeste gevallen ook zou helpen.

* https://www.youtube.com/watch?v=4nIOOiGDNFE
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 02:26.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.