actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Global Warming
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 16th July 2017, 11:52
Indy.Geeraerts
Gast
 
Posts: n/a
Macron hoopvol na ontmoeting: "Trump draait uitstap uit klimaatakkoord mogelijk terug

Macron hoopvol na ontmoeting: "Trump draait uitstap uit klimaatakkoord mogelijk terug"

De Franse president Emmanuel Macron is hoopvol gestemd dat de Amerikaanse president Trump zijn beslissing om uit het klimaatakkoord van Parijs te stappen, zal terugdraaien. Dat zegt hij in het Franse dagblad Le Journal du Dimanche.

"Trump heeft me verteld dat hij de komende maanden op zoek gaat naar een oplossing," zo citeert het dagblad de Franse president Macron. "We hebben gedetailleerd over zaken gesproken waarmee hij zijn besluit terug kon draaien. Trump heeft naar mij geluisterd. Hij heeft begrepen dat er een verband is tussen de klimaatopwarming en het terrorisme", aldus Macron in de krant.

Donderdag stelde Trump in een persconferentie al dat er nog "iets" kon gebeuren rond het klimaatverdrag van Parijs. Hij leek daarmee te suggereren dat hij nog van gedacht kon veranderen.

De president maakte eerder dit jaar juist bekend zijn land te willen terugtrekken uit het Akkoord van Parijs, omdat het volgens hem negatief zou uitpakken voor het Amerikaanse bedrijfsleven. Trump liet toen wel al verstaan een eventuele herintrede te overwegen, maar dan met andere voorwaarden, "die wél gunstig zijn voor de VS en de Amerikaanse arbeiders". Onder meer de Europese Unie zei daarop dat ze niet wil heronderhandelen.

Het is niet duidelijk wat Macron hierover denkt, maar in de krant zei hij wel dat het belangrijk is "de dialoog met de VS te blijven voeren". Volgens Macron zou Trump water in de wijn doen. "Ik denk dat hij ook gezien heeft (in de VS, red.) dat steden, staten, de zakenwereld en zijn eigen entourage zich mobiliseren in de strijd tegen de klimaatopwarming."

Bron: De Morgen, 16.07.2017
https://www.demorgen.be/buitenland/...terug-bf5b1dbc/

Eigen mening:

Eerst en vooral: bedankt Macron!

"We hebben gedetailleerd over zaken gesproken waarmee hij zijn besluit terug kon draaien. Trump heeft naar mij geluisterd. Hij heeft begrepen dat er een verband is tussen de klimaatopwarming en het terrorisme", aldus Macron in de krant

Zou iemand me het verband tussen beiden kunnen uitleggen? Zo ver ben ik niet mee… Niettegenstaande dat ik blij ben met Trumps (mogelijke?) beslissing. Dit geeft weer dat hij nog een beetje openstaat voor anderen en, voornamelijk, dat men wel een invloed kan hebben op zijn gedachten. Trump draaide wel écht 180 graden; eerst wou hij met het klimaatakkoord niets te maken hebben. Ik hoop dat hij ingezien heeft dat ook de VS bepaalde milieunormen moet nastreven en dat deze geen (uitgesproken) negatieve invloed hebben op de economie.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 03:44.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.